کتاب تازه‌ای از نویسنده «دخیل عشق» در راه است/ نام اول کتاب این بود: شبی که ماه کامل شد!


کتاب تازه‌ای از نویسنده «دخیل عشق» در راه است/ نام اول کتاب این بود: شبی که ماه کامل شد!

تازه‌ترین رمان مریم بصیری با عنوان «پشت صحنه یک رؤیا» تا چندی دیگر منتشر خواهد شد،‌ این رمان در 12 فصل درباره مهدویت و انتظار بوده و براساس تحقیقات تاریخی نوشته شده...

مریم بصیری از مولفان کشورمان که اخیراً چاپ چهل و پنجم «دخیل عشق» وی به بازار نشر آمده، به تازگی اثری در حوزه مهدویت نوشته است. او در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره این اثر اظهار داشت: عنوان این اثر داستانی «پشت صحنه یک رؤیا» است که تم آن درباره مهدویت و انتظار بوده و براساس تحقیقات تاریخی نوشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این موضوع ابتدا سال ۱۳۷۳ به ذهنش رسیده و داستانی در مورد «ملیکا» مادر امام زمان (عج) نوشته، افزود: شاید طی سال‌های اخیر رمان، نمایشنامه و یا فیلمنامه‌های بسیاری با این موضوع نوشته شده باشد؛ اما ۲۵ سال پیش مطلبی داستانی با این محوریت و به کثرت الان اصلاً وجود نداشت. آن‌موقع تئاتر کار می‌کردم و به ذهنم رسید داستانی درباره «ملیکا» و تئاتر بنویسم. در همان سال‎ها به دلیل جذابیت سوژه، این اثر جایزه‌های متفاوتی دریافت کرد.

وی در ادامه مسیر، نمایشنامه و فیلمنامه سینمایی همین داستان را نوشت که به دلیل استقبال کم ناشران برای چاپ آثار ادبیات نمایشی منتشر نشده و به دلیل بودجه تولید، نه خودش و نه دیگری آن را در صداوسیمای استانی کارگردانی کرد.

نویسنده کتاب «عروس قریش» اضافه کرد: این کار به همین منوال ماند تا اینکه سه سال پیش تصمیم گرفتم رمانی هم بر همین اساس بنویسم؛ چرا که ناشران به دلیل علاقه خوانندگان به رمان، تمایل به چاپ رمان این داستان را داشتند، تا فیلمنامه و نمایشنامه.‌ پس از تالیف، چند ناشر خواهان کار شدند. حتی قرارداد هم بسته شد؛ اما در نهایت، کتاب را به انتشارات سروش دادم.

بصیری با بیان اینکه رمان حدودا ۲۵۰ صفحه است، به انتخاب نام اثر هم اشاره کرد و افزود: بنده روی اسم کتاب‌هایم بسیار حساسم. حتی به هنرجویانم هم توصیه می‌کنم اول عنوان خوب برای کارشان انتخاب کنند. با توجه به اینکه میلاد حضرت ولی عصر (عج) در نیمه ماه شعبان است و داستان به همین نیمه ماه ارتباط دارد، همان سه سال پیش نام «شبی که ماه کامل شد» را انتخاب کردم. به نیمه کارم رسیده بودم که متوجه شدم خانم نرگس آبیار در حال پیش‌تولید فیلمی با همین نام است. بنابراین نام موقتی با عنوان «مرد موعود» انتخاب کردم و لحظه آخر که کار می‌خواست صفحه‌آرایی شود، نام «پشت صحنه یک رؤیا» را روی کتاب گذاشتم.

وی گفت: کتاب ۱۲ فصل دارد و تمام فصول به صحنه، پشت صحنه و روی صحنه ارتباط دارد و فکر کردم «پشت صحنه یک رؤیا»، هم از لحاظ تئاتر و هم ماجرای زندگی شخصیت اصلی، عنوان مناسبی برای کار است.

به گفته این مولف، کتاب تا چندی دیگر منتشر خواهد شد و به نمایشگاه کتاب می‌رسد.

گفتنی است، مریم بصیری متولد ارومیه، کارشناس نمایش و کارشناس‌ارشد ادبیات نمایشی است. وی در ۲۰ سالگی با کار نویسندگی و روزنامه‌نگاری فعالیت فرهنگی خود را آغاز کرد و تا به حال ۴۳ کتاب در حوزه ادبیات داستانی و نمایشی، پژوهشی و کودک و نوجوان از وی منتشر شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید