ایزدی: 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده‌ است


ایزدی: 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده‌ است

اراک - ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: 90 درصد قانون جامع «خدمات‌رسانی به ایثارگران و جانبازان» اجرایی شده و فقط چند ماده آن عملیاتی نشده است.

«مهدی ایزدی» روز شنبه در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان مرکز ی در اراک افزود: این قانون ممکن است ناقص اجرا شده باشد اما عملیاتی شده و برخی مشکلات قشر جانباز را حل کرده و باید اهتمام جدی برای اجرای کامل آن وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: در قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و جانبازان ابهام و تضادهایی وجود دارد که مشکلاتی را برای این طیف جامعه ایجاد کرده‌است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با یادآوری مشکلات بیمه درمانی این بنیاد گفت: بنیاد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بیمه ایران بدهکار است و این بیمه در سه بار برگزاری مناقصه،شرکت نکرده است.

ایزدی: 90 درصد قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا شده‌ است

ایزدی افزود: سه هزار میلیارد تومان بیمه مکمل بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال مناقصه داشته که در سال جاری این بیمه مکمل به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به علت مشکلات اعتباری با ۱۲ هزار مرکز درمانی و داروخانه قرارداد بیمه دی داشته که پنج هزار آن باقی مانده و هفت هزار قرار داد را لغو کرده‌است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در پیش بینی بودجه سال گذشته به دولت اعلام شد که برای اجرای تکلیف این بنیاد ۱۸ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مجلس ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را تصویب کرد.

ایزدی افزود: ساماندهی امور نیازمند شرایط درآمدی است و باید این مهم شرایط پایداری داشته باشد.

در این نشست از تلاش جمعی از نمایندگان امور ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی تجلیل و به برخی سوالات این نمایندگان پاسخ داده شد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید و ۱۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مواد توهم‌زا چه عارضه هایی دارند