استاندار یزد: فرهنگ‌سازی پژوهش از مدارس آغاز شود


استاندار یزد: فرهنگ‌سازی پژوهش از مدارس آغاز شود

یزد- ایرنا- استاندار یزد گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی از چنان اهمیتی برخوردار است که باید فرهنگ‌سازی آن از مدارس و توسط فرهنگیان آغاز شود.

محمدعلی طالبی روز شنبه به مناسبت هفته پژوهش در جمع فرهنگیان و دانش‌آموزان هنرستان میرجلیلی افزود: تاکنون توسط آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی پژوهش کارهای خوبی انجام شده و باید با قوت تقویت و ادامه یابد.

وی ادامه داد: بدون شک مدارس و فرهنگیان باید محور و آغاز کننده فعالیت‌های پژوهشی و تحقیفاتی باشند و زمینه لازم بیش از گذشته در قالب یک برنامه مدون پیش‌بینی و پیگیری مناسب انجام گیرد.

این مسئول اظهار داشت: پرداختن به پژوهش در مدارس می‌تواند کمک بسیاری برای قرار گرفتن دانش‌آموزان در مسیر پژوهش و اقدام‌های مناسب در راستای اهداف تعلیم و تربیت و نظام اسلامی داشته باشد.

طالبی تاکید کرد: یزد بستر مناسبی برای توجه به پژوهش دارد و برخورداری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بالاترین سرانه دانشجو و قبولی در دانشگاه از جمله این بسترهاست که باید بیش از گذشته بهره گرفت.

وی گفت: وجود عرصه‌های خوب برای تحقیق و پژوهش در زمینه صنعت و زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی از دیگر ظرفیت‌های خوبی است که باید در استان برای تحقق و گسترش آن استفاده کرد .

۱۶ تا ۲۲ آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است.

استان یزد ۲۵۰ هزار دانش آموز دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه