شمار داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان جنوبی به 123 نفر رسید


شمار داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان جنوبی به 123 نفر رسید

بیرجند - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: شمار داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه‌ انتخابیه این استان تا این لحظه به 123 نفر رسید و احتمال افزایش آمار نیز وجود دارد.

ناصر خوش‌ خبر شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی تا این لحظه ۴۹ نفر نام‌نویسی کردند.

وی گفت: از مجموع داوطلبانی که نام‌نویسی کردند در حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» ۴۰ نفر، حوزه انتخابیه «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» ۳۱ نفر، حوزه انتخابیه «قاینات و زیرکوه» ۲۷ نفر و حوزه انتخابیه «نهبندان و سربیشه» ۲۴ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ۱۱۱ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم که تا این لحظه در حوزه‌های انتخابیه این استان ثبت‌نام کرده‌اند، مرد و ۱۲ نفر زن هستند.

وی درباره میزان تحصیلات داوطلبان گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان سه نفر لیسانس، ۸۸ نفر فوق لیسانس و ۲۰ نفر مدرک دکترا دارند و تحصیلات ۲۲ نفر هم حوزوی است.

خوش‌ خبر افزود: از مجموع افرادی که تا این لحظه ثبت‌نام آنان نهایی شده است ۲۴ نفر سابقه داوطلبی و هفت نفر سابقه نمایندگی دارند البته این آمار به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

وی گفت: همچنین از مجموع افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، ۸۴ نفر زیر ۵۰ سال و ۳۹ نفر بالای ۵۰ سال دارند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی از فردا (۱۷ آذرماه) آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۶ آذر ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر ماه جاری در فرمانداری‌های حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ امروز ادامه داشت اما به دلیل استقبال داوطلبان هنوز روند ثبت‌نام ادامه دارد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد که از هر کدام این حوزه‌ها یک نماینده با رای مردم راهی خانه ملت می‌شود.

یک هفته نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی سپری شد که در این دوره شمار قابل توجهی از چهره‌های سرشناس ملی و استانی و همچنین جوانان برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی داوطلب شدند.

اغلب داوطلبان در چهار فرمانداری بیرجند، نهبندان، قاینات و فردوس ثبت‌نام کردند و شماری دیگر با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نامزدی از خراسان جنوبی شدند.

همچنین از بین چهار نماینده فعلی خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه بار دیگر از حوزه‌های انتخابیه خود ثبت‌نام کردند و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در هفته اخیر اعلام کردند که برنامه‌ای برای حضور در این دوره از انتخابات ندارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج