حذف ستاره هتل های فاقد استاندارد در لرستان


حذف ستاره هتل های فاقد استاندارد در لرستان

خرم‎آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت:ستاره های هتل ها و مراکز اقامتی فاقد استانداردهای لازم در این استان حذف می شوند.

سید امین قاسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: هتل ها و مراکز اقامتی که در طرح تطبیق استانداردسازی مشارکت نکرده اند تا زمانی که خود را با استانداردهای تعریف شده تطبیق ندهند، مشمول دریافت درجه و ارتقاء نمی شوند و در بازرسی های آتی در صورت وجود ایراد و نقص از ستاره های آنها کم خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای دفاع از حقوق هتل ها و مراکز اقامتی مجاز، موضوع ساماندهی و نظارت بر خانه های مسافر که در سطح استان به صورت غیر مجاز فعال هستند، با همکاری نهاد های مرتبط در دست بررسی و اقدام است و با خانه های بدون مجوز و افراد متخلف برخورد قانونی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزارو ۵۰۰ تخت اقامتی هستند.

قاسمی اظهار داشت: ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی ،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
به گفته وی ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال هستند.
وی اضافه کرد: این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است و موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید