امدادرسانی به 849 مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی


امدادرسانی به 849 مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای امدادی این سازمان طی 24 ساعت گذشته در این استان به 849 نفر از حادثه‌دیدگان در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

رضا مسافر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد امدادرسانی در قالب سه عملیات در ۲ محور اشنویه به ارومیه و میاندوآب به مهاباد انجام شد و خودروهای گرفتار از خدمات امدادی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های تغذیه اضطراری شامل خرما، بیسکویت و آب معدنی در بین مسافران، اظهار داشت: خودروهای گرفتار نیز به ادامه مسیر هدایت شدند.

وی با اشاره به اینکه یک تیم عملیاتی متشکل از پنج امدادگر در محور اشنویه به ارومیه فعال بود، اضافه کرد: در این محور ۲ عملیات انجام و به ۲۳ دستگاه خودرو با ۶۹ نفر مسافر امدادرسانی شد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در محور میاندوآب به مهاباد نیز ۲ تیم عملیاتی فعال بودند که به ۳۰۰ دستگاه خودرو با ۷۸۰ مسافر امدادرسانی کردند.

مسافر ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل بارندگی‌ها مسافران برای تردد، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌منده شوند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش