چهار هزار و 500 کارگاه تولیدی در همدان راه‌اندازی شد


چهار هزار و 500 کارگاه تولیدی در همدان راه‌اندازی شد

همدان - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: چهار هزار و 500 کارگاه تولیدی در هفت سال گذشته در این استان راه‌اندازی شده‌است.

سرهنگ پاسدار علی قراباغی روز یکشنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و تجلیل از کارآفرینان موفق بسیجی افزود: برای راه اندازی این تعداد کارگاه ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد ۹ هزار فرصت شغلی شده است.

وی گفت: سال ۹۸ با شروع بارندگی های سیل آسا ۲۲ استان از جمله همدان تحت تاثیر قرار گرفتند و در ابتدا ۴۰ روز جهادگران در منطقه گمیشان استان گلستان خدمت رسانی کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: با بازگشت به استان همدان دریافتیم که میزان خسارت در همدان بیشتر بوده و ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی بر اثر سیلاب آسیب دیدند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: بسیج سازندگی وظیفه احداث و مرمت ۵۰۰ واحد را در این استان بر عهده گرفتند که کار ساخت ۱۸۷ واحد و مرمت ۲۲۳ واحد به اتمام رسید و کار ساخت ۴۴ واحد در روستای برفیان تویسرکان نیز احداث می شود.

وی گفت: اجرای ۴۰ هزار پروژه محرومیت زدایی به مناسبت چهلمین سال انقلاب از بهمن سال گذشته در دستور کار سپاه قرار گرفت که سهم همدان یک هزار و ۴۰ طرح بود که یک هزار و ۶۰ طرح در همدان بهره برداری شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بیان کرد: یکی از ماموریت های سپاه با محوریت صندوق قرض الحسنه رخ داد چرا که راه اندازی این صندوق ها به مردمی کردن اقتصاد کمک می کند.

سرهنگ قراباغی ادامه داد: یک هزار و ۱۳۷ گروه جهادی ساماندهی و شناسنامه دار شدند که شامل ۵۰۹ گروه پایگاه محور و ۶۲۸ گروه جهادی جغرافیا محور است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآوری کرد: در سیل امسال ۱۳۷ گروه جهادی، اربعین ۳۲ گروه جهادی ، نوروز ۹۸ حدود ۷۸ گروه جهادی فعالیت داشتند و ۲۵ گروه در زمینه طرح کرامت و پیشگیری از اعتیاد فعال شدند.

سرهنگ قراباغی به بیان بخشی از فرمان ۹ ماده ای رهبری فرزانه انقلاب به جهادگران پرداخت و گفت: استفاده از نشاط و شادابی جوانان برای زدودن فقر و محرومیت از چهره کشور از اتفاق های مبارک است.

وی یکی از مزیت های اصلی کار جهادی را تمدن سازی و تربیت نسل جوان متعهد دانست و افزود: کار جهادی به معنای عبور از موانع، فراموش نکردن آرمان ها، شوق به کار، تدبر دقیق و توکل به خدا در کارها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا