نگاه جامعه به حوادث باید تغییر کند/پاس‌کاری مشکلات ممنوع!


نگاه جامعه به حوادث باید تغییر کند/پاس‌کاری مشکلات ممنوع!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خواستار تغییر نوع نگاه عموم جامعه در برخورد با مسائل و مشکلات پیش روی جامعه، خصوصا در حوزه ترافیک و سوانح جاده‌ای شد.

بهروز اکرمی در جلسه هماهنگی برگزاری سومین دوره مجامع سلامت استان مرکزی و شهرستان های تابعه، بر لزوم برگزاری این مجامع در مرکز و سایر شهرستان های استان با با دستاوردهای خوب و مشخص تاکید کرد و افزود: این مجامع باید با دستور کار و تصمیمات مشخصی فعالیت کنند و در نهایت اثرگذاری لازم را از خود بر جای بگذارند.

وی اظهار کرد: اگر قرار است دلمان را به برگزاری این جلسات و ساعات تشکیل آن خوش کنیم و تصمیماتی بگیریم که در نهایت بایگانی می شوند، بهتر است اصلا اقدامی انجام ندهیم. مسئولین ذی ربط باید تصمیم بگیرند، اجرا کنند و برای پیشبرد اهداف این مجامع با برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای حرکت کنند.

اکرمی خطاب به تمام مسئولینی که نقشی در برگزاری این مجامع دارند، گفت: حتی اگر یک نفر هم در سوانح ترافیکی مصدوم و یا کشته شود، من و شما مسئول هستیم. واقعا چرا نسبت به برخی از بی قانونی هایی که منجر به بروز حوادث ناگواری در زمینه ترافیک و حمل نقل جاده ای می شود، بی تفاوتیم و از مسئولیت شهروندی خود غافل شده ایم؟ چرا در شهری مثل اراک باید تصادفات دورن شهری منجر به از دست دادن جان تعدادی از هموطنانمان شود و مصیبتی را بر دل همگان بنشاند؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه نوع نگاه همگان باید در مواجه به مشکلات گوناگون، خصوصا سوانح ترافیکی تغییر کند، تصریح کرد: فعالیت در راستای ترویج اصول شهروندی، یکی از مصداق های اصلی امر به معروف و نهی از منکر است و شهروندان ما نباید اجازه دهند که مخلان نظم جامعه سلامت و جانشان را تهدید کنند. مسئولین مربوطه باید برای این مشکلات چاره ای بیندیشند و برای حل این مشکل و یا حداقل کاهش ضایعات آن دست به دست هم دهند.

وی ادامه داد: اگر خواهان حل ریشه ای چنین مشکلاتی در جامعه هستیم باید به وجدان خودمان رجوع کنیم و با نگاهی کاربردی به مشکل، روند صحیح حل آن را در پیش بگیریم. به اعتقاد من حل و یا کاهش سوانح ترافیکی موضوعی نیست که قابل حل نباشد و مطمئنا با همت همه مردم می توان راه حل مطلوبی برای حل و فصل آن اتخاذ کرد.

وی با بیان اینکه آمار سوانح ترافیکی هر چقدر هم که کم باشد، باری از مسئولیت اخلاقی، قانونی و شهروندی افراد کم نمی کند، افزود: تصمیمات نادرست و پاس کاری در برخورد با این چنین معضلاتی، مشکلی را حل نمی کند و اگر نتوانیم برای بهبود وضعیت جامعه شیوه صحیحی را در پیش بگیریم، فردای قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم. امیدوارم با کمک همه مردم و مجموعه استان مرکزی بتوانیم مشکلات حوزه ترافیک را در سطوح درون شهری و برون شهری تا حد امکان کاهش دهیم و در این مسیر هم از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی