83 هزار متر مربع از حریم رودخانه‌های تهران رفع تصرف شد


83 هزار متر مربع از حریم رودخانه‌های تهران رفع تصرف شد

تهران- ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: 83 هزار مترمربع از حریم و بستر رودخانه‌های این استان در جهت صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز رفع تصرف شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی، احمدعلی قربانیان در این باره اظهار داشت: تجاوز به بستر و حریم رودخانه ها، مانع عبور آب در زمان بروز سیلاب ها شده که تبعات سنگین و آثار مخربی را بدنبال خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای تهران در جهت صیانت از منابع آب با متخلفان برخورد قانونی می کند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از انسداد ۹۶ حلقه چاه غیر مجاز خبر داد و گفت: این تعداد چاه در مجموع به عمق ۳ هزار و ۶۶۷ متر و آبدهی ۱۴۶ لیتر بر ثانیه مسدود شد.

وی تصریح کرد: با انجام این عملیات از برداشت غیرمجاز ۲ میلیون و ۳۶۰ هزار متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی استان تهران جلوگیری بعمل آمد.

قربانیان با اشاره به اینکه ۱۳۵حلقه چاه غیر مجاز نیز درآبان ماه شناسایی که انسداد آنها از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است، افزود: در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی همچنین ۴۰ دستگاه کنتور هوشمند نصب و ۱۰ دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و به پارکینگ امورهای آب منتقل شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه ۵۲۲ حلقه چاه کشاورزی مجاز مورد کنترل و نظارت بر بهره برداری از آن ها قرار گرفته است، یادآور شد: در یک ماه گذشته ۱۱۸ حکم قضایی مربوط به تجاوز به حریم و بستر رودخانه های استان اخذ و اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند