جبران عقب‌ماندگی حوزه آسیب‌های اجتماعی به تلاش جهادی نیاز دارد


جبران عقب‌ماندگی حوزه آسیب‌های اجتماعی به تلاش جهادی نیاز دارد

بوشهر- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب‌های اجتماعی عقب‌ماندگی 20 ساله داریم که برای جبران این مساله به همت و تلاشی جهادی نیاز است.

علیرضا کاظمی روز یکشنبه در همایش علمی، آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوشهر افزود: آسیب‌های اجتماعی امروز به اندازه‌ای فراگیر شده که همه قشرهای جامعه را تحت تاثیر قرار داده و هیچ خانواده‌ای از این آسیب‌ها مبرا نیست.

وی تاکید کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی منحصر به طبقه و قشر خاصی از جامعه نیست به همین دلیل گذر و پیشگیری از این آسیب‌ها نیاز به نهضتی ملی دارد.

کاظمی اضافه کرد: امروز برای اجرای نهضت پیشگیری نیاز به هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ها داریم چرا که آسیب اجتماعی تنها مربوط به یک دستگاه نیست بلکه مربوط به همه دستگاه‌ها وآحاد مردم است.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌ها مشکلات خانوادگی امروز مهم‌ترین عامل آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌روند در همین ارتباط باید خانواده و دانش‌آموزان را برای رویارویی با آسیب‌های اجتماعی توانمند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: عوامل اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و بسیاری از مسائل فرهنگی و فضای مجازی از عوامل آسیب‌های اجتماعی هستند.

کاظمی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه های های رهبرمعظم انقلاب و از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی است که در حوزه فرهنگی جامعه را تهدید می‌کند در همین ارتباط نیاز به نهضت ملی در حوزه توانمندسازی و سلامت روان جامعه به ویژه دانش‌آموزان به‌عنوان آینده سازان است.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش ادامه داد: در قلب این برنامه‌ها طرح یاریگران زندگی با رویکرد مشارکت سازمان‌های غیردولتی از جمله تشکل‌های دانش‌آموزی در درون مدرسه، بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی، دانش آموزان سازمان جوانان هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های غیررسمی در کنار هم با نقش‌پذیری و یک سری فعالیت‌هایی که انجام می‌شود باید نسبت به حساس سازی جامعه، تبیین و توصیف شرایط و رصد آسیب‌های اجتماعی در مدرسه فعالیت‌های ترویجی،تبلیغی ومعرفتی انجام می دهند تا مهارت دانش آموزان ارتقا یابد.

وی در خصوص طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانش‌آموزان سراسر کشور (نماد) گفت: این طرح با مشارکت ۱۴ دستگاه چند سالی است که به صورت پایلوت در ۱۳۰ مدرسه اجرا شده و امروز در ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در قالب ۳۵ منطقه آموزشی کشور در حال اجراست.

کاظمی اضافه کرد: طرح نماد در دو لایه مدرسه‌ای و هسته‌ها و مراکز مشاوره دنبال می‌شود براین اساس تلاش می‌شود امسال این طرح در ۲۱هزار مدرسه کشور اجرا شود.

وی گفت: در راستای اطمینان‌بخشی از اجرای طرح نماد میز نماد با حضور دستگاه‌های ذیربط در هر استان تشکیل شده و تلاش می‌شود در این قالب دستگاه‌ها نسبت به ارائه گزارشی از خدمات مددکاری و درمانی ارائه شده به مراجعان خود ارائه دهند.

کاظمی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد حرکت و نهضت عمومی موثر وتبیین سیاست‌ها و رسیدن به درکی مشترک عنوان کرد.

وی یادآورشد: در این همایش همچنین از ۲۱ برنامه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی رونمایی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر