تامین مالی جمعی دو میلیارد تومانی برای هر طرح


تامین مالی جمعی دو میلیارد تومانی برای هر طرح

خبرگزاری آریا- رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از اختصاص حداکثر دو میلیارد تومان اعتبار برای هر طرح از طریق پلتفرم تامین مالی جمعی خبر داد.

تامین مالی جمعی دو میلیارد تومانی برای هر طرح
خبرگزاری آریا- رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از اختصاص حداکثر دو میلیارد تومان اعتبار برای هر طرح از طریق پلتفرم تامین مالی جمعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «راضیه صباغیان» افزود: مجموع اعتبار برای طرح های ارائه شده در یک پلتفرم تامین مالی جمعی حداکثر 20 میلیارد تومان است.
وی اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل تأمین مالی جمعی برای هر طرح تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق عامل دارای مجوز فعالیت و پلتفرمی که از سوی آن عامل به وجود آمده، صورت می گیرد.
رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در تأمین مالی جمعی، عامل که یک شخص حقوقی است موظف بوده نسبت به اخذ مجوز فعالیت از کارگروه ارزیابی اقدام کند و یا از طریق امضای قرارداد با نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس، تأمین مالی جمعی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه در تأمین مالی جمعی که نوعی روش تأمین مالی طرح ها و پروژه ها محسوب می شود، تعداد زیادی از تأمین کنندگان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با مبالغ خرد و با استفاده از بستر اینترنت مشارکت دارند، گفت: تامین مالی جمعی بر اساس دستورالعملی است که اردیبهشت ماه سال 97 به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسیده است.
صباغیان ضمن اشاره به اینکه طی سال های گذشته بر تامین مالی جمعی در کشورهای مختلف تاکید شده است، افزود: در همین راستا دستورالعمل مزبور طبق تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت اقتصاد و دارایی پیشنهاد شده و به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار رسیده است.
وی با اعلام این مطلب که دستورالعمل مدنظر در راستای تامین مالی طرح های شرکت ها و صنایع کوچک و متوسط است، اظهارداشت: چنین طرح هایی نیازمند منابع تامین مالی کمتری است.
رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه جذب منابع مورد نیاز برای تامین مالی جمعی از طریق عموم مردم تامین می شود، ادامه داد: بستر مورد نیاز برای انجام کار از طریق یک پلتفرم صورت می گیرد.
وی همچنین گفت: کار گروهی در شرکت فرابورس ایران تشکیل شده تا متقاضیانی که قصد ایجاد پلتفرم مربوطه را دارند با کسب مجوز از این شرکت فعالیت خود را آغاز کنند.
صباغیان در ادامه افزود: مشخصات و تاریخچه هر طرح نیازمند تامین مالی در قالب یک فیلم آموزشی و یا توضیحاتی به پلتفرم مدنظر ارسال می‌شود و سرمایه‌گذار با آگاهی از این تاریخچه آگاهانه از طریق همان پلتفرم اقدام به سرمایه گذاری می کند.
وی با اعلام این مطلب یک تابلوی مجزا باعنوان سامانه جامع تامین مالی جمعی در شرکت فرابورس ایران طراحی خواهد شد، اظهارداشت: اقدامات اولیه طراحی تابلوی جامع مدنظر انجام شده و به زودی رونمایی می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، رئیس اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه مدل تامین مالی جمعی از طریق پلتفرم مبتنی بر انتشار اوراق بهادار است یادآور شد: برای سرمایه‌گذاری‌های انجام شده اوراق بهادار صادر و به صورت اینترنتی و از طریق پلتفرم در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!