مدارس سنگی استان باید نوسازی شوند


مدارس سنگی استان باید نوسازی شوند

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی مدارس سنگی، گفت: 130 مدرسه سنگی با 417 کلاس درس به  117 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رشید قربانی امروز(۱۷آذر) در جلسه شورای آموزش و پرورش که سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه امسال از هفته دوم مهر ماه کلاس بدون معلم در استان نداشته ایم، گفت: ۳۰ هزار ساعت در قالب یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو کمبود نیرو داشته ایم که با نیروهای همکاران شاغل و حق التدریس تامین شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای بازسازی مدارس سنگی، بیان کرد: برای بازسازی ۱۳۰ مدرسه سنگی با ۴۱۷ کلاس درس، ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به طرح مقاوم سازی مدارس استان، ذکر کرد: در سال گذشته هفت مدرسه با ۴۸ کلاس درس را مقاومسازی کردیم که امسال نیز با اختصاص اعتبارات تعدادی از مدارس را برای سال تحصیلی ۹۹ استاندارد خواهیم کرد.

در ادامه ماجد احمدی، مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به وضعت صنایع آموزشی در سال ۹۸ با همت اعتبارات استانی و ملی توانسیم از متوسط سالانه کشوری بیشتر باشیم.

وی افزود: در سال جاری از ۳۲۴ فضای آموزشی در مدارس سطح استان بازدید به عمل آمد که از این تعداد ۱۱۲ مدرسه غیر استاندارد و نیاز به بازسازی دارد، تعداد ۱۳۴ استفاده مشروط و ۸۸ مورد دیگر با شرایط خاصی نیازمند تخریب است.

مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان کردستان، بیان کرد: اعتبارات استانی در سال ۹۳ تا پایان سال گذشته سیر سعودی داشته و تخصیص به ترتیب به نسبت سال های قبل ۶۶ میلیارد اضافه شده است.

احمدی ذکر کرد: اعتبارات در راستای تکمیل سیستم گرمایشی، تکمیل فضاهای آموزشی و کمک به تجهیزات مناطق محروم تخصیص شده است.

نظام مرادی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان، گفت: تا پایان مهر ماه سال گذشته در بحث مسکن مهر مجموعا در ۱۰ منطقه ۱۳ هزار و ۷۵۷ واحد ساخته شده است.

وی افزود: در این راستا برای این تعداد مسکن مهر فقط در شهرستان سنندج و بیجار دو مدرسه ۱۲ کلاسه ساخته شده و مابقی اجرا نشده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان، بیان کرد: با توجه به آمار حدود ۲۰.۳ دهم درصد جمعیت استان دانش آموز وجود دارد، جمعیت ساکن در هر خانواده براساس نتایج آمار سال ۹۵ در کردستان ۳.۷۳ صدم است.

مرادی عنوان کرد: با توجه جمعیت ذکر شده ۵۱ هزار و ۳۱۴ نفر جمعیت ساکن داریم که از این تعداد ۱۰ هزار و ۶۲ نفر دانش آموز است، لذا به ۲۱ مدرسه با ۴۱۰ کلاس درس نیازمند هستیم.

در ادامه طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به نظام جامع برنامه ریزی آموزش و پرورش استان کردستان در سال جاری، گفت: برنامه اجرای سند تحول استان در قالب ۱۹۷ برنامه و برنامه های عملیاتی آموزش و پرورش در قالب ۱۹۶ برنامه است.

محمدی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور در تلاش است در سال ۹۸ تمام برنامه های آموزش و پرورش را محور سند تحول تدوین کند.

در ادامه این نشست فرانک قدسی معاون امور اجتماعی استانداری گفت: در چهار سال گذشته ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و هوشمندسازی مدارش حاشیه تخصیص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز بخشی از اعتبارات برای تجهیز هنرستان کار و دانش در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی