اعتراض طرفداران عبدالله در هرات به تقلب در انتخابات


اعتراض طرفداران عبدالله در هرات به تقلب در انتخابات

هزاران نفر از شهروندان هرات در یک راهپیمایی گسترده خواهان شفافیت در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوی شدند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، هزاران نفر از شهروندان هرات در یک راهپیمایی گسترده خواهان شفافیت در اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوی شدند.

معترضان می‌گویند: کمیسیون مستقل انتخابات باید مستقلانه عمل کند و آرای پاک را از ناپاک جداکرده و نتایج انتخابات ریاست جمهوری را با شفافیت کامل اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فار ، هزاران تن از شهروندان هراتی، نمایندگان تیم های ثبات و همگرائی، صلح و عدالت اسلامی و مسوولین تیم رحمت الله نبیل و ده‌ها حزب مختلف و جامع مدنی هرات در یک راهپیمایی گسترده در ولایت هرات خواهان نه گفتن به تقلب و تامین شفافیت در اعلام نتایج انتخابات شدند.

این شهروندان و نمایندگان مختلف تیم‌های انتخاباتی در هرات تاکید کردند: اگر کمیسیون مستقل انتخابات به خواسته‌های آنها توجه نکنند، اعتراضات گسترده تر در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

«مهندس علی احمد عثمانی» وزیر سابق انرژی و آب افغانستان و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر عبدالله عبدالله در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: در حال حاضر به دلیل عدم شفافیت، دخالت زورمندان و تیم دولت ساز در کمیسیون انتخابات افغانستان و سو استفاده از منابع مالی حکومتی در بیش از 13 ولایت اعتراض‌های مردمی برگزارشده بود و امروز نیز در کنار ولایت هرات، غور و سمنگان نیز دست به راهپیمائی و اعتراض زدند.

وی بیان داشت: کمیسیون مستقل انتخابات باید آرای پاک را از آرای ناپاک یا بدون بایومتریک جدا کند و مهمتر از همه کمیسیون باید مناطق دستگاه‌های بایومتریک را با استفاده از جی پی اس مشخص کرده و آن زمان است که مشخص خواهد شد که این دستگاه‌ها در کدام مناطق به نفع تیم دولت ساز تقلب کرده و باید بلافاصله عاملین آن را به مراجع عدلی و قضایی بسپارند .

از سوی دیگر نیز «غلام فاروق مجروح» نماینده مردم هرات در پالمان افغانستان گفت:گردهمائی مدنی شهروندان به خاطر نه گفتن به تقل ، تحقق عدال ، قطع شدن دست تقلب کاران و دفاع از آرای پاک مردم افغانستان است.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا صدای ما به گوش مسوولین در کمیسیون مستقل انتخابات و جهانیان برسد و کسانیکه قصد دارند تا با تقلب بر قدرت تکیه بزنند، شناسایی و با انها برخورد صورت گیرد.

«گلثوم صدیقی» فعال مدنی در هرات نیز خاطر نشان ساخت: راهپیمائی هرات مانند دیگر ولایت‌های افغانستان به دلیل ابطال 300 هزار رای تقلبی است و نتیجه انتخابات باید هرچه زودتر براساس آرای پاک مردم اعلام شود.

وی تصریح کرد : اینبار در انتخابات ریاست جمهوری ملت افغانستان اجازه تقلب گسترده را به اشخاص نخواهند داد و آرای پاک مردم سرنوشت را مشخص خواهد کرد.

نمایندگان تیم های صلح و عدالت اسلامی و رحمت الله نبیل نیز هشدار دادند که اگر کمیسیون مطابق به قانون و گفته‌های خود آرای پاک را از آرای ناپاک جدا نکنند، اعتراضات ادامه خواهد داشت.

شهروندان هراتی نیز که با شعارهای مرگ بر متقلب، آرای پاک ما قابل قبول است، اعلام کردند نتایج باید براساس آرا پاک اعلام شود و جامعه جهانی نیز باید در این روند کمک کند.

/انتهای پیام/

اعتراض طرفداران عبدالله در هرات به تقلب در انتخابات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر