پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر


پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

زراءنژاد از پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد و گفت: این دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی خارجی را از نهادهای مربوطه اخذ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «منصور زراءنژاد» امروز (شنبه ۱۶ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد اظهار کرد: همجواری با کشور عراق و قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند یکی از ویژگی‌های خاص این دانشگاه است، این مهم می تواند در پذیرش دانشجوی خارجی به ویژه از کشور همسایه عراق تاثیرگذار باشد و هم اینک نیز در رشته‌های مختلف متقاضی اشتغال به تحصیل از این کشور را داریم.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: با توجه به موقعیت این دانشگاه در منطقه آزاد اروند و فعالیت های بین المللی که داریم، خوشبختانه توانستیم مجوز پذیرش دانشجوی خارجی از وزارتخانه و نهادهای مربوطه را اخذ کنیم و اکنون مقدمات پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه فراهم و در رشته هایی که متقاصی داشته اند جذب دانشجو انجام شده است.

وی از ثبت نام بیش از ۱۲ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و اضافه کرد: این دانشجویان که همگی از کشور عراق در این دانشگاه ثبت نام کردند از ترم جدید شروع به تحصیل خواهند کرد، برخی از دانشجویان در مراحل ثبت نام هستند و پیش‌ بینی می‌شود از ترم آینده شاهد فعالیت واحد بین‌الملل این دانشگاه در مقاطع مختلف و رشته‌های مورد نظر باشیم.

زراءنژاد تصریح کرد: در این راستا به منظور مشارکت در کار پذیرش دانشجوی خارجی با دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه صنعتی دزفول، دانشگاه امیرکبیر تهران و دانشگاه علامه طباطبایی تفاهمنامه منعقد شده است.

وی مهمترین رشته‌های مورد تقاضای دانشجویان خارجی را رشته‌های فنی برشمرد و عنوان کرد: رشته‌های فنی این دانشگاه اغلب در حوزه علوم دریایی هستند اما با توافق‌نامه‌ای که با دانشگاه‌های مذکور انجام شده در همه رشته‌های فنی امکان پذیرش دانشجو را داریم، همچنین برای جذب دانشجو در رشته‌های علوم‌ انسانی در مقاطع مختلف به صورت مشترک با دانشگاه علامه طباطبایی تفاهمنامه امضا شده است.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌های نیسان، بصره و کربلا برای همکاری دوجانبه بیان کرد: این تفاهم نامه به منظور اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی منعقد شده و اکنون در مراحل مذاکره در این خصوص هستیم و امید است به زودی طرح‌های مشترک بین دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با دانشگاه‌های کشور عراق آغاز شود.

وی به فعالیت طرح‌های پژوهشی هیات علمی این دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی ریزگردها با استفاده از نانومالچ یکی از موفقیت‌ها و طرح برجسته مورد نیاز کشور به شمار می‌رفت که در این دانشگاه انجام شد.

زراءنژاد روز دانشجو را مظهر آزادگی، ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان انقلابی دانست و ابراز کرد: ۱۶ آذر نماد همبستگی دانشجویان و روز ایثار و مسئولیت پذیری است و حماسه دانشجویی پیام آزادیخواهی کشور را با صدای بلند در آن روز به جهانیان رساند.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۴۰۰ دانشجو در ۱۸ رشته مختلف دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر پذیرش شدند و برخی از اساتید این دانشگاه در طرح های پژوهشی خود از جمله کنترل ریزگردها یا همان نانو مالچ موفقیت های خوبی کسب کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بر ارتباطات پژوهشی مشترک با کشور عراق تاکید کرد و یاد آور شد: اکنون کارگروه های ما در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی فعالیت های پژوهشی را عمدتا در خصوص پایان نامه های ارشد و رساله های دکتری خواند و تاکید کرد: اکنون طرح هایی داریم ‌که با مشارکت سازمان آب و برق در حال انجام است.

زراءنژاد با بیان اینکه در زمینه محیط زیست فعالیت های پژوهشی خوبی در حال انجام است اظهار داشت: در تلاشیم این طرح ها از سطح آزمایشگاه فراتر بروند و ارتباط صنعت با دانشگاه بیشتر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه علوم و فنون طرح های GIS مربوط به حوزه آب و برق که سامانه ای برای کنترل شبکه آبرسانی است، کنترل جلبک ها در کانال آبرسانی اهواز به بندر امام و طرح مواد کمک منعقد کننده و کنترل کیفیت آب و رفع کدورت از آب که قبلا مواد آن از چین وارد می شد، در حال انجام است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط