احمدی: مشکلی برای انجام امور معاون قهرمانی نیست/ مجلس سوال کند وزیر پاسخگو خواهد بود


احمدی: مشکلی برای انجام امور معاون قهرمانی نیست/ مجلس سوال کند وزیر پاسخگو خواهد بود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید در انجام وظایف مربوط به معاونت قهرمانی این وزارت مشکلی ندارند و هر وقت وزیر ورزش به جمع بندی برسد معاون جدید معرفی می‌شود.

عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ایسنا و در مورد انتخاب معاون قهرمانی وزارت ورزش که پیش از این برعهده محمدرضا داورزنی بود، بیان کرد: تعیین معاون قهرمانی با وزیر ورزش و جوانان است و هر وقت وزیر کسی را معرفی کند، معاون قهرمانی تعیین می‌شود. زمان این موضوع در اختیار من نیست و این بستگی به جمع بندی وزیر دارد.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کارهای مربوط به معاون قهرمانی را چه کسی انجام می‌دهد؟ بیان کرد: اداره کل‌های حوزه معاونت قهرمانی فعال هستند و کارها را انجام می‌دهند، در حوزه دفتر مشترک، دفتر برنامه ریزی، باشگاه‌ها و دفاتر مدیر کل کارشان را انجام می‌دهند و من هم به شوراهایی از جمله شورای برون مرزی و مواردی از این قبیل که مسئولیت آنها با آقای داورزنی بود، کمک می‌کنم و مورد خاصی نداریم تا وزیر تصمیم بگیرد.

از نظر تعداد سهمیه‌ها در المپیک مشکلی نداریم

احمدی در پاسخ به این سوال که پیش بینی وزارت ورزش از تعداد سهمیه‌های ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو چیست؟ گفت: در رشته‌هایی که شانس کسب سهمیه المپیک داریم کارها خوب پیش می‌رود و فکر کنم به تعداد سهمیه مورد نظرمان برسیم. در تکواندو دو سهمیه کسب شد و احتمال کسب یک سهمیه دیگر هم داریم، در تیراندازی سهمیه های خوبی کسب کردیم، در تیرو کمان هم سهمیه کسب کردیم و فکر می‌کنم سهمیه تیمی آن را هم بگیریم. علاوه بر این امیدوار هستیم که در والیبال و فوتبال هم سهمیه بگیریم. در کل از نظر تعداد سهیمه‌ها مشکلی نخواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا سهمیه‌های کسب شده در بازی‌های المپیک به نتیجه مورد نظر برسد.

او در این مورد افزود: تلاش وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی بر این است که با هماهنگی و برنامه ریزی دقیقه مدال‌های مورد نظر در المپیک ۲۰۲۰ کسب شود. جلسه ستاد عالی بازی‌ها هم با حضور فدراسیون‌های ورزشی مرتب تشکیل می‌شود تا برنامه‌های خود را پیش ببرند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا تعداد خاصی سهمیه مد نظر وزارت است؟ گفت: در ستاد عالی بازی‌ها برآوردی انجام شده چون در برخی رشته‌های ورزشی با محدودیت سهمیه مواجه هستیم مثلا در وزنه‌برداری بیشتر از دو سهمیه نمی‌توانیم کسب کنیم و تلاشمان بر کسب آنها است یا در کشتی و تکواندو تعداد سهمیه‌ها مشخص است. جمع این سهمیه ‌ها با توجه به سهمیه بندی فدراسیون‌های جهانی و IOC نامحدود نیست به همین دلیل سعی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها این است که بتوانیم سقف سهمیه خود را بگیریم. علاوه بر این اگر بتوانیم در رشته‌های گروهی مثل والیبال و فوتبال هم سهمیه کسب کنیم با افزایش سهمیه قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبل مواجه خواهیم بود چون به تعداد بازیکنان آن تیم عدد سهمیه‌ها تغییر می‌کند به همین دلیل برایمان تعداد رشته‌هایی که در آنها سهمیه المپیک کسب کنیم، مهم است نه عدد خود سهمیه.

هنوز پاداش مدال آوران المپیک مشخص نیست

او در مورد پیش بینی وزارت از تعداد مدال‌هایی احتمالی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: در این مورد باید تحمل کنیم اما امیدوار هستیم تعداد مدال هایمان کمتر از المپیک ریو نباشد.

احمدی در مورد تعیین پاداش مدال آوران المپیکی گفت: فعلا در مورد پاداش‌ها صحبتی نشده است و این به تصمیم ستاد عالی بازی‌ها بستگی دارد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مورد زمان برگزار انتخابات ریاست فدراسیون‌هایی چون پزشکی ورزشی، دوومیدانی و تنیس گفت: ان‌شاء‌الله انتخابات این فدراسیون‌ها تا پایان سال برگزار می‌شود.

کارمندان وزارت حق شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها را دارند

احمدی در مورد انتقاداتی که به حضور کارمندان وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون‌های مختلف می‌شود گفت: این حق را نمی‌توان به دلیل حضور افراد در وزارت ورزش سلب کرد و ممنوعیت قانونی برای حضور آنها در انتخابات فدراسیون‌ها وجود ندارد در نتیجه همچون سایر افراد که برای خود حق شرکت در انتخابات را قائل هستند، افرادی که در وزارتخانه کار می‌کنند هم این حق را دارند که در چنین موقعیت‌هایی حضور داشته باشند. نباید در این رابطه موضع منفی گرفت یا جوسازی خاصی کرد. این مساله امروز ورزش نیست و طی سالیان گذشته هم وجود داشته و خیلی از روسای فدراسیون‌های ورزشی کسانی بودند که در مجموعه ورزش کشور فعالیت داشتند. افرادی که ثبت نام می‌کنند کارشناس ورزش هستند و سال ها در ورزش حضور داشتند بنابراین وقتی چنین ظرفیتی در خود می‌بینند دلیلی ندارد که اجازه ثبت نام نداشته باشند.

مجلس سوال کند وزیر ورزش پاسخگو خواهد بود

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مورد صحبت‌های احسان قاضی زاده هاشمی مبنی بر اینکه وزیر ورزش و جوانان باید در مجلس حاضر شود و در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال و قرارداد ویلموتس پاسخگوی سوالات باشد گفت: خبر ندارم که این اتفاق می‌افتد یا خیر؟ اما هر وقت از موضع مجلس سوالی شود وزارت ورزش و جوانان پاسخگو خواهد بود و اگر چنین سوالی هم مطرح شود و از وزیر درخواست توضیح شود به لحاظ قانونی این اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت