از هر 10 روستای اورامانات 8 روستا درگیر گردشگری شده‌ است


از هر 10 روستای اورامانات 8 روستا درگیر گردشگری شده‌ است

یک فعال حوزه گردشگری در اورامانات گفت: منطقه اورمانات کرمانشاه اکنون در شرایطی قرار گرفته که از هر 10 روستای آن هشت روستا درگیر گردشگری شده‌اند.

آزاد مرادی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه چندسالی است که گردشگری در منطقه اورامانات کرمانشاه رونق خوبی گرفته، اظهارکرد: رونق گردشگری در این منطقه بصورت خودجوش و توسط بخش مردمی از چند روستا شروع شد و اکنون به جایی رسیده که از هر 10 روستای منطقه، هشت روستا درگیر بحث گردشگری هستند.

وی اکثر روستاهای منطقه اورامانات را دارای ظرفیت گردشگری دانست و تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی منطقه اورامانات و ساختار روستاهای این منطقه، باعث شده تا ظرفیت‌های زیادی برای پذیرش گردشگر داشته باشند.

به گفته مدیر اقامتگاه بوم گردی ساتیار، مردم روستاهای اورامانات چون اقتصاد گردشگری را در سفره‌هایشان دیده‌اند، برای همین به خوبی از آن استقبال می‌کنند و روز به روز گردشگری در این منطقه گسترده‌تر می‌شود.

این فعال حوزه گردشگری در اورامانات به وجود برخی چالش‌ها برای توسعه گردشگری در این منطقه هم اشاره کرد وگفت: توسعه گردشگری در هر منطقه‌ای مستلزم سرمایه گذاری در بخش‌های زیرساختی آن است.

وی تصریح کرد: هرچند در حال حاضر در بخش زیرساخت‌ها مانند امکانات رفاهی، اقامتی، پذیرایی و... اتفاقات خوبی در منطقه اورمانات بوجود آمده، اما هنوز فاصله زیادی با استانداردها داریم.

مرادی روند ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در منطقه اورمانات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این روندی که اکنون پیش می‌رویم، می‌توان امیدوار بود که برای چهار تا پنج سال آینده به حد قابل قبولی از استانداردها برسیم.

وی گفت: اگر می‌بینیم که امروز گردشگران زیادی به سمت شمال و یا مرکز ایران کشش پیدا می‌کنند و سرازیر می‌شوند، به خاطر در دسترس بودن این مناطق است، برای همین ما باید چندین برابر تلاش کنیم و آنقدر جذابیت‌های فرهنگی قوی خلق کنیم تا گردشگرانی از نقاط دور را به اورمانات بکشانیم.

مدیراقامتگاه بوم گردی ساتیار یادآورشد: قطعا جذب گردشگران زیاد به منطقه‌ای ممکن است آن منطقه را هم با چالش‌هایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و ... مواجه کند، لذا باید تلاش کنیم در اورامانات مدیریت گردشگری داشته باشیم که این مستلزم همکاری و همراهی بخش دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس