وام دانشجویی دانشجویان شاغل حذف نشده است


وام دانشجویی دانشجویان شاغل حذف نشده است

مطیعی گفت: وام دانشجویان شاغل حذف نشده بلکه از همان ابتدا در قانون صندوق رفاه به این افراد وام دانشجویی تعلق نمی‌گرفته است.

وام دانشجویی دانشجویان شاغل حذف نشده استناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که علت حذف وام دانشجویی دانشجویان شاغل چیست؟ گفت: وام دانشجویان شاغل حذف نشده بلکه از همان ابتدا در قانون صندوق رفاه وجود نداشته است.

مطیعی در ادامه تاکید کرد: کنترل شاغل بودن دانشجویان تا قبل از این به دانشگاه‌ها سپرده شده بود و به صورت خود اظهار ی بود. اما درحال حاضر به صورت سامانه‌ای با استفاده از اطلاعات سازمان تامین اجتماعی و... شاغل بودن آن‌ها کنترل می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طبق قانون و مقررات مصوب مجلس و دولت در بدو تشکیل صندوق رفاه دانشجویان وام‌های صندوق به دانشجویانی اختصاص می یابد که بورس یا شاغل نباشند.

بیشتر بخوانید: انصراف اجباری دانشجویان شاغل از ادامه تحصیل/ وام دانشجویی مشمول شاغلین نمی‌شود

او یادآوری کرد: زمانی که صندوق رفاه و دولت منابع مالی کافی داشته باشند وام به همه پرداخت می‌شود، اما زمانی که جامعه هدف بزرگی داریم که تعداد زیادی از آن‌ها بیکار هستند و درآمدی ندارند باید به کدام جامعه هدف وام پرداخت کرد؟ به کسانی که اصلا درآمد ندارند؟ یا کسانی که درآمد دارند؟

مطیعی افزود: اگر از لحاظ منابع دچار محدودیت‌ نباشیم و یا مصوبات به گونه دیگری اصلاح شود مطابق ضوابط جدید اقدام خواهیم کرد، اما فعلا شرایط این گونه است.

او تاکید کرد: این قانون برای امروز نیست، از ابتدا وام دانشجویی به کسانی که مشخص می شد شاغل هستند پرداخت نمی‌شد و تنها تفاوت سیستم کنونی این است که کنترل‌ها سامانه‌ای شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403