گشت مشترک نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان انجام شد


گشت مشترک نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان انجام شد

اسلام آباد - ایرنا - رسانه های دولتی پاکستان روز دوشنبه گزارش دادند: مرحله دیگری از گشت مشترک میان نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در نقطه صفر مرزی دو کشور برگزار شد.

خبرگزاری رسمی پاکستان (APP) نیز امروز با انتشار تصاویری از گفت وگوها میان مقامات مرزبانی در کشور، گفتند: گشت مشترک دو کشور در نقطه صفر مرزی «تفتان» در ایالت بلوچستان انجام شد با حضور صدها نفر از ماموران پلیس محلی و سپاه مرزی پاکستان در کنار نیروهای مرزبانی ایران برگزار شد.

در این گزارش آمده است: مرزبانان ایران و پاکستان با حمل پرچم کشورهای یکدیگراز ستون ۷۶ تا ۸۸ را گشت زدند و در آخر مسئولان مرزی اقدام به تبادل نظر درخصوص تجارت یکدیگر کردند.

«نجیب الله قنبرانی» معاون شهربانی منطقه مرزی «تفتان» پاکستان به رسانه های این کشور گفت: هدف از گشت مشترک مرزی بررسی و نگاه دقیق به چگونگی تردد غیرقانونی در نوار مشترک مرزی است که مسئولان دو کشور با ارائه گزارش و تبادل آن میان یکدیگر، بتوانند بر تهدیدها غلبه کنند.

وی افزود: فرآیند گشت مشترک میان نیروهای ایران و پاکستان بسیار طبیعی و قابل اطمینان بود و در پایان آن دو طرف در خصوص تازه ترین امورات مرزی رایزنی کردند.

گزارش رسانه های پاکستان حاکی از گسترش همکاری های مرزی و امنیتی این کشور با ایران با هدف غلبه پر پدیده تروریسم و قاچاق است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان به تهران در دوم اردیبهشت ماه امسال طی نشست خبری با وی گفته بود که دو کشور تصمیم گرفتند برای مبارزه مشترک با تروریسم در مرزها نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: در آینده نزدیک، سفری به پاکستان خواهیم داشت و نشستی با آژانس دریایی این کشور داریم که یکی از موضوعات مطروحه، مدیریت مشترک دوجانبه در حوزه دریا است.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم نشست سه جانبه با حضور ایران، عمان و پاکستان برگزار کنیم، تصریح کرد: این نشست می‌تواند تعاملات ما را تعریف کرده و خیلی از اتفاقات در دریا را مدیریت و از جرایم پیشگیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز