نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!


نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف در بانک سامان و همه بانک‌های کشور اجباری شده و مشتریان بانکی از اول دی ماه برای هر گونه خرید اینترنتی از این رمز استفاده خواهند کرد. عدم آشنایی بسیاری از مشتریان با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا و استفاده از آن باعث شده تا بازخوردهای مناسبی از سوی مردم دریافت نشود که در همین راستا به بررسی نحوه فعال سازی...

رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف در بانک سامان و همه بانک‌های کشور اجباری شده و مشتریان بانکی از اول دی ماه برای هر گونه خرید اینترنتی از این رمز استفاده خواهند کرد. عدم آشنایی بسیاری از مشتریان با سازوکار فعال سازی رمز دوم پویا و استفاده از آن باعث شده تا بازخوردهای مناسبی از سوی مردم دریافت نشود که در همین راستا به بررسی نحوه فعال سازی رمز دوم پویا در بانک سامان و استفاده از آن می‌پردازیم.

همان‌طور که در مقالات قبلی پیرامون رمز دوم پویا گفته شد، فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف در بانک سامان بدون هزینه خواهد بود و این بانک حق دریافت هیچ‌گونه هزینه برای رمز دوم یکبار مصرف را ندارد. البته این بانک نیز از جمله پیشگامان حوزه خدمات اینترنتی بوده و قبل از این نیز امکان فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای بسیاری از خدمات و سرویس‌های این بانک وجود داشت.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

از دیگر نکات قابل ذکر در مورد رمز دوم پویای بانک سامان این است که اعتبار رمز دوم صادر شده 60 ثانیه بوده و تفاوتی با سایر بانک‌ها ندارد. بدیهی است در صورت دریافت رمز دوم و عدم استفاده از آن، بایستی برای خریدهای بعدی از رمز جدید استفاده کنید. این قابلیت که در همه بانک‌های کشور فعال شده، باعث می‌شود تا لو رفتن رمز دوم منجر به از دست رفتن حساب بانکی مشتریان نشود.

بدیهی است در صورتی که شماره تلفن همراه شما به صورت صحیح در سامانه بانک سامان وجود داشته باشد، امکان استفاده از روش‌های زیر برای فعال سازی رمز دوم پویا را خواهید داشت. بنابراین در صورتی که به هر دلیل شماره تلفن همراه شما در سامانه بانک سامان ثبت نشده و یا شماره در دسترس شما نیست، هر چه سریعتر به شعب این بانک مراجعه کرده و اقدام به فعال سازی شماره تلفن همراه خود کنید.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

مراحل دریافت رمز دوم پویای کارت با نت‌ بانک سامان

1- اپلیکیشن رمزینه را از سایت بانک سامان دریافت کنید. بدیهی است که بسته به سیستم عامل موبایل خود باید نوع بسته دریافتی را انتخاب کنید.

2- با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد حساب کاریتان در نت بانک سامان شوید.

3- بر روی گزینه مدیریت کارت یا تنظیمات کلیک کنید.

4- روی گزینه «فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف کارت» در اینترنت بانک سامان کلیک کنید.

5- کارت مدنظرتان را برای فعال سازی رمز دوم انتخاب کنید.

6- پس از باز شدن صفحه جدید، روی گزینه «فعال‌سازی رمزینه» کلیک کنید. در این مرحله یک QR Code اختصاصی برای شخص شما تولید می‌شود.

7- اپلیکیشن رمزینه را روی تلفن همراه باز کنید و یک رمز عبور 6 کاراکتری انتخاب کنید.

8- گزینه «فعال‌سازی رمز دوم کارت» را در اپلیکیشن رمزینه بانک سامان انتخاب کنید.

9- در اپلیکیشن رمزینه گزینه اسکن کد تصویری (QR) را انتخاب کنید.

10- QR Code نمایش داده شده در نت بانک سامان را از طریق اپلیکیشن اسکن کنید.

11- یک کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود که بایستی آن را در اپلیکیشن رمزینه وارد نمایید.

12- تبریک! شما توانستید رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنید!

نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

مراحل فعال سازی رمز دوم پویا از طریق شعب بانک سامان

روش دوم فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف مراجعه به شعب این بانک است که در ادامه مراحل این فعال سازی را توضیح خواهیم داد. بدیهی است که روش زیر صرفا برای آن دسته از افرادی است که به هر دلیل قادر به فعال سازی رمز دوم از طریق نت بانک نیستند و یا شماره تلفن همراهشان در سامانه بانک سامان به درستی وارد نشده است.

1- همان‌طور که گفته شد بایستی اپلیکیشن رمزینه را از طریق سایت بانک سامان دریافت کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

2- با در دست داشتن کارت ملی جدید یا رسید تعویض آن به یکی از شعب بانک سامان مراجعه کنید.

3- فرم مربوط به درخواست‌های کارت بانکی سامان را پر کنید.

4- بارکدی را که از سوی عوامل بانک به شما داده می‌شود، از طریق اپلکیشن رمزینه اسکن کنید.

5- یک رمز مطمئن برای اپلیکیشن رمزینه انتخاب نمایید.

6- کد تاییدی برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد تا فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف به طور کامل صورت بگیرد.

7- تبریک! شما توانستید رمز دوم پویا یا همان رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنید!

نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

9 نکته بسیار مهم در زمینه استفاده از اپلیکیشن رمزینه بانک سامان

1- تمامی رمزهای دوم ایستای بانک سامان از اول دی ماه غیر فعال خواهد شد و بدیهی است که اپلیکیشن رمزینه یا دریافت پیامکی رمز دوم تنها راه خرید اینترنتی خواهد بود.

2- فعال سازی رمز دوم پویا و اپلیکیشن رمزینه صرفا برای شماره تلفن همراه ثبت شده در بانک سامان انجام خواهد شد. در صورت نیاز به تعویض شماره به شعب بانک مراجعه کنید.

3- فعال سازی اولیه اپلیکیشن رمزینه همراه با ارایه یک رمز 6 عددی خواهد بود که بایستی شما انتخاب کنید. بدیهی است برای ورودهای بعدی به این رمز احتیاج خواهید داشت و همچنین ضامن ایمنی حساب بانکی شما خواهد بود.

4- در صورت وارد کردن اشتباه رمز برای ورود به رمزینه، به طور کلی رمز دوم پویای شما غیر فعال شده و مراحل فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق نت بانک تکرار خواهد شد.

5- در صورتی که به هر دلیلی قصد غیرفعال کردن رمز دوم پویا را داشته باشید، این اقدام از اپلیکیشن قابل انجام است و برای فعال سازی مجدد بایستی به نت بانک سامان یا شعب این بانک مراجعه نمایید.

6- تنها مرجع دریافت اپلیکیشن رمزینه سایت بانک سامان به نشانی www.sb24.com بوده و دریافت این اپلیکیشن از سایر روش‌ها، ریسک‌های امنیتی برای شما به همراه خواهد داشت.

7- اپلیکیشن رمزینه صرفا بر روی تلفن همراه با سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.4 به بالا و سیستم‌عامل iOS نسخه 9 به بالا قابل نصب خواهد بود.

8- دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن رمزینه نیازی به اینترنت ندارد.

نحوه فعال‌سازی رمز دوم پویا یا یکبار مصرف بانک سامان به زبان ساده!

نحوه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف بانک سامان در خریدهای اینترنتی

پس از اینکه از مسیرهای گفته شده، اقدام به فعال سازی رمز دوم پویا کردید، از این به بعد در هر خریدی که احتیاج به رمز دوم داشتید، بایستی به اپلیکیشن این بانک مراجعه کنید و از بخش مدیریت رمز پویا طبق تصویر زیر اقدام به دریافت رمز دوم یکبار مصرف نمایید. بدیهی است که باید توجه کنید که عمر این رمز 60 ثانیه بوده و در صورت عدم استفاده، از کار خواهد افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403