حامیان محیط‌ زیست در بروکسل زنجیره انسانی تشکیل دادند


حامیان محیط‌ زیست در بروکسل زنجیره انسانی تشکیل دادند

تهران – ایرنا – هزاران نفر با تشکیل زنجیره انسانی در قلب پایتخت بلژیک تلاش کردند تا توجه مردم را به اقدام فوری و مشترک علیه تغییرات اقلیمی جلب کنند.

به گزارش دیروز (۱۷ آذر) خبرگزاری رویترز، پلیس بروکسل اعلام کرد که حدود ۲ هزار و چهارصد نفر در این تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کرده و گرداگرد کاخ سلطنتی و مجلس این کشور تجمع کردند.

این تظاهرات دو ساعته همزمان با اجلاس تغییرات اقلیمی مادرید سازمان ملل برگزار می شود.

مهمترین هدف اجلاس دو هفته‌ای آب ‌وهوایی کاپ ۲۵ مادرید تکمیل آیین ‌نامه پیمان آب‌ وهوایی پاریس و اجرای آن از سال ۲۰۲۰ است.

به دلیل آنکه چارچوب پیمان ‌نامهٔ سازمان ملل در تغییر اقلیم محدودیت ‌های غیرالزام‌آوری را برای انتشار گازهای گلخانه‌ای کشورها تعیین کرده و سازکاری الزام‌آور در این زمینه وجود ندارد، در توافق پاریس که ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم در سال ۲۰۱۵ میلادی تصویب شد همه کشورها متعهد شدند تلاش‌ها برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین به میزان ۱.۵ درجه بالاتر از دمای گذشته از صنعتی شدن و افزایش تامین مالی اقدامات آب و هوایی را افزایش دهند.

عزم کشورها در زمینه مبارزه با تغییرات اقلیمی زیر ذره‌بین ناظران خواهد بود و انتظار می‌رود در نشست مادرید، کشورهای بیشتری در این زمنیه اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت