«ویترین»؛ ملودرامی عاشقانه درباره یک اخلال‌گر اقتصادی است


«ویترین»؛ ملودرامی عاشقانه درباره یک اخلال‌گر اقتصادی است

کیوان صباغ گفت: نمایش «ویترین» ملودرامی عاشقانه درباره یک اخلال‌گر اقتصادی است.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اجرای نمایش «ویترین» به کارگردانی سعید صادقی در پردیس تئاتر مستقل مشهد اظهار کرد: ژانر نمایش یک ملودرام عاشقانه است و موضوع آن در ارتباط با یک اخلال‌گر اقتصادی است که محکوم به اعدام شده و حال در هتلی در مشهد پنهان شده است. در این میان اتفاقات عجیبی برای این فرد رخ می‌دهد؛ از جمله این که با یکی از پرسنل خانه‌داری آن طبقه آشنا می‌شود و این آشنایی خود موجب اتفاقاتی در زندگی او خواهد شد.

وی همچنین درباره بازیگران نمایش «ویترین» اضافه کرد: نویسندگی و دراماتورژی این نمایش را بنده بر عهده دارم و سعید صادقی، رضا عرفانی و زینب مشعل‌دار در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

صباغ در خصوص سابقه اجرای نمایش «ویترین» در جشنواره‌های سراسری دو سال اخیر عنوان کرد: این نمایش اثر برگزیده امسال جشنواره سراسری تئاتر رضوی در مردادماه در شهر تبریز بود و موفق به دریافت پنج جایزه؛ از جمله جایزه اول نویسندگی، جایزه دوم کارگردانی، جایزه اول بازیگری زن و جایزه اول و دوم بازیگری مرد شد. علاوه بر این، در سه جشنواره‌ ملی دیگر نیز طی دو سالی که از تولید نمایش می‌گذرد، موفق به کسب 13 عنوان جایزه شده است.

نویسنده تئاتر «ویترین» ادامه داد: نسبت به کارهای اخیر من، «ویترین» یک اثر سه نفره تک‌صحنه است و آن را جزو نمایش‌نامه‌های دلی خود محسوب می‌کنم. ضمن این که در دو سه نمایش‌ قبلی، بحث گیشه هم برایمان مطرح بود؛ در عین حال این نمایش کمدی، تراژدی و ملودرام را در خود نهفته دارد. با این وجود، این نمایش‌ با چنین ژانر و ساختاری شاید پس از «عاشقستان» در سال ۸۵ و «صدسال تنهایی» در سال ۹۱ سومین کار بنده باشد.

وی در تکمیل سخنان خود در خصوص پیش‌بینی استقبال از «ویترین» با توجه به تجربه اجرای این نمایش طی دو سال اخیر بیان کرد: تابه‌حال نمایشی را به روی صحنه نبردم که استقبال از آن حتی متوسط باشد و همیشه با استقبال پرشور و زیاد روبه‌رو بوده‌ایم. بنابراین امیدوارم برای «ویترین» در مشهد هم این اتفاق رخ دهد.

صباغ همچنین اضافه کرد: نمایش «ویترین» از روز چهارشنبه بیستم آذرماه در سالن جدید پردیس تئاتر مستقل مشهد، تماشاخانه انوشیروان ارجمند واقع در بلوار صارمی، حد فاصل میدان حافظ و صارمی ۵۰ پلاک ۷۸، به مدت ۷۵ دقیقه به روی صحنه خواهد رفت و تا ۱۳ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس