تدوین برنامه‌های حوزه زنان بر اساس شاخص‌های جنسیتی


تدوین برنامه‌های حوزه زنان بر اساس شاخص‌های جنسیتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به ابلاغ شاخص‌های جنسیتی به مجمع‌های مشورتی زنان در شهرستان‌های استان گفت: مجمع‌ها باید بر اساس این شاخص‌ها، برنامه‌های خود در حوزه زنان را آماده کنند.

سیده فرانک موسوی در جلسه مجمع پارلمان زنان خوزستان که امروز (۱۸ آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مجمع پارلمان زنان خوزستان نتیجه تشکیل مجمع مشورتی زنان در ۲۷ شهرستان خوزستان است. به این منظور، به ۲۵ قشر از بانوان در سطح استان سهمیه اختصاص داده شد و از طریق برگزاری انتخابات، اعضای مجمع شهرستان‌ها انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر در مجمع مشورتی هر شهرستان، ۳۵ تا ۱۰۰ نفر عضو هستند.

موسوی عنوان کرد: برای تقویت سرمایه اجتماعی بانوان، به کلیه ادارات و سازمان‌ها ابلاغ شد تا مجمع‌های مشورتی زنان در اداره‌های کل خوزستان نیز ایجاد شود که اکنون در هر اداره‌کل یک اتاق فکر بانوان برای مشورت با مدیرکل تشکیل شده است. بنابراین ظرفیت خوبی در خوزستان تحت عنوان مجمع‌های مشورتی فعال شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: شاخص‌های عدالت جنسیتی به هر شهرستان ابلاغ شده است. با رؤسای مجمع شهرستان‌ها نیز نشست داشته‌ایم و توجیه شده‌اند تا بتوانند در حوزه زنان فعالیت کنند. مجمع‌ها باید بر اساس این شاخص‌ها، برنامه‌های خود در حوزه زنان را آماده کنند. یکی از طرح‌هایی نیز که در خوزستان اجرا شده، طرح آموزش‌گران محلی بوده است.

موسوی بیان کرد: طرح بازتوانی زنان پس از سیل نیز توسط سازمان‌های مردم‌نهاد در ۴۹ روستای سیل‌زده استان خوزستان اجرا شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس