رقابت‌های کشتی بین‌المللی روز جهانی کودک با حضور چهار تیم خارجی


رقابت‌های کشتی بین‌المللی روز جهانی کودک با حضور چهار تیم خارجی

قزوین - ایرنا - رییس هیات کشتی استان قزوین از حضور چهار تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی روز جهانی کودک به میزبانی شهر الوند خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات تیم‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قرقیزستان و ارمنستان حضور دارند.

محمود حیدری روز دوشنبه در جمع رسانه‌های جمعی استان قزوین با بیان اینکه این مسابقات به عنوان معتبرترین تورنمنت کشتی دنیا در رده‌ سنی نونهالان به شمار می‌رود، افزود: با همه تنگ نظری دشمنان، این مسابقات با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون کشتی و وزارت امور خارجه با حضور چهار تیم خارجی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به روند میزبانی این دوره از مسابقات، اظهار داشت: با امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون کشتی و مسئولان ورزش، میزبانی بیست و دومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی روز جهانی کودک به شهر الوند واگذار شد.

رییس هیات کشتی استان قزوین، با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در جهان مسابقه‌های کشتی را در رده سنی نونهالان برگزار می‌کند، تصریح کرد: این مسابقات در رده سنی ۱۴ تا ۱۵ سال و در ۲ رشته فرنگی و آزاد برگزار می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه کشتی قزوین در طول سه سال گذشته با همه تنگناهای مالی توانسته با کمک تمامی پیشکسوتان این رشته و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان گام‌های خوبی را در پیشبرد اهداف این رشته ورزشی بردارد، افزود: شهرداری الوند و مسئولان استان نیز همکاری خوبی را برای برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات داشتند.

وی در خصوص هزینه برگزاری این دوره از رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: در این رابطه خوشبختانه شرکت شهر صنعتی البرز و بخش خصوصی به عنوان حامیان مالی، برگزاری این مسابقات را برعهده گرفته‌اند.

رییس هیات کشتی قزوین یادآور شد: هم‌اکنون نیز در شهر الوند میزبان اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آزاد نونهالان هستیم و فرنگی کاران نونهال نیز از فردا اردوی خود را در این شهر آغاز خواهند کرد.

بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی روز جهانی کودک در رده نونهالان به میزبانی شهر الوند استان قزوین طی روزهای ۲۰ تا ۲۲ آذرماه جاری در سالن ۲ هزار نفری یادگار امام (ره) برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید