هفت مجتمع گردشگری آبی ورزشی در کرمانشاه احداث می‌شود


هفت مجتمع گردشگری آبی ورزشی در کرمانشاه احداث می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از صدور هفت موافقت نامه مجمتع گردشگری آبی و ورزشی با اشتغال‌زایی 273 نفر در این استان خبر داد.

امید قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه همکاری بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیرو در استان کرمانشاه کمیته مشترک تشکیل و موافقت نامه ها صادر شده است.
او با اشاره به اینکه اکنون این پروژه ها در مرحله مزایده و واگذاری به متقاضی است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد موافقت نامه ها را به نام شخص نیز صادر کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه بااشاره به اینکه هفت موافقت نامه با سرمایه گذاری ۱۴۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان انجام می شود، اظهار داشت: سه مجتمع گردشگری در اطراف سد داریان پاوه، ۲ مجتمع گردشگری در سد جامیشان سنقر، یک دهکده گردشگری در سد زمکان دالاهو و یک مجتمع گردشگری در سد تنگ حمام قصرشیرین ساخته خواهد شد.
قادری یادآور شد: افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در حوزه پروژه های گردشگری آبی ورزشی در حریم سدهای استان را دارند مدارک خود را به معاونت های چندگانه میراث فرهنگی استان تحویل دهند که در کمیته مشترک با امور آب استان صلاحیت و کارشناسی آنها بررسی شود و به طور قطع مورد حمایت میراث فرهنگی قرار می گیرند.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا