بیمه تکمیلی برای 26 هزار هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار کشور برقرار شد


بیمه تکمیلی برای 26 هزار هنرمند، نویسنده و روزنامه نگار کشور برقرار شد

ساوه - ایرنا - قائم مقام صندوق اعتباری هنر گفت: بیمه تکمیلی از ابتدای امسال تاکنون برای 26 هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور برقرار شد.

«منصور وحیدی‌فر» عصر یکشنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان ساوه افزود: صندوق اعتباری هنر به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که عضو هستند خدماتی از قبیل بیمه تأمین اجتماعی، درمان تکمیلی، تسهیلات قرض‌الحسنه و پرداخت کمک مستمری ارائه می‌کند.

به گفته او، تاکنون ۵۲ هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند و برای کمک به تامین بخشی از حق بیمه هنرمندان نیز در سال جاری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.
وحیدی‌فر گفت: صندوق اعتباری هنر خدمات بیمه درمان تکمیلی را در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) ارائه می‌کند و بیش از ۶۰ درصد از سهم حق بیمه متقاضیان بیمه تکمیلی نیز به صورت یارانه مستقیم پرداخت می‌شود.
قائم مقام صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: دریافت خدمات منوط به عضویت در صندوق اعتباری هنر است و چنانچه فردی مراحل ثبت عضویت خود را تکمیل کند، می‌تواند از مزایای آن نیز بهره‌مند شود و اکنون هیچگونه محدودیتی برای ارائه خدمات به هنرمندان عضو صندوق وجود ندارد.
مشاور صندوق اعتباری هنر نیز در این نشست گفت: در ۲ سال اخیر با سفر به ۱۸ استان و ۱۲۰ شهر و روستا با هنرمندان این مناطق دیدار و ارتباط برقرار کردیم و بسیاری از مطالبات آنها در این دیدارهای چهره به چهره حل و فصل شد.

«زهرا حق‌شعار» اظهار داشت: استان مرکزی، هجدهمین مقصد تیم اعزامی صندوق اعتباری هنر است و در سه روز اخیر با سفر به شهرستان‌های این استان از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات اهالی فرهنگ و هنر این منطقه از کشور قرار گرفتیم.

در شهرستان ساوه یک هزار و ۵۰۰ هنرمند ثبت شده وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟