برنامه‌ریزی اجرای طرح کوله کتاب در بخش لوندویل آستارا


برنامه‌ریزی اجرای طرح کوله کتاب در بخش لوندویل آستارا

آستارا - ایرنا - اعضای انجمن کتابخانه عمومی بخش لوندویل آستارا برای اجرای طرح کوله کتاب جهت ترویج فرهنگ مطالعه در این بخش، برنامه‌ریزی و بر همکاری اداره‌ها و نهادها در این رابطه تاکید کردند.

بخشدار لوندویل روز دوشنبه در دومین جلسه انجمن کتابخانه در بخشداری این بخش اظهار کرد: برای اجرای طرح کوله کتاب در روستای چلوند آمادگی داریم و در این طرح، روستائیان با امانت گرفتن کتاب به مطالعه بیشتر ترغیب خواهند شد.

توحید کرم زاده بیان کرد: تشکیل جلسات انجمن کتابخانه ها نشان دهنده ارزش گذاری نهاد کتابخانه ها به ترویج مطالعه است و مشارکت نخبگان و مدیران، در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای کمی و کیفی کتابخانه ها مهم است.

نعمت یاورپور شهردار لوندویل هم اظهار کرد: در روزهای گذشته سقف کتابخانه این شهر را تعمیر کردیم و شاداب سازی محیط آن در دستور کار قرار گرفته و مکانی برای تبلیغ کتاب در مرکز شهر اختصاص یافته است.

رئیس اداره کتابخانه های آستارا هم گفت: ۵۰۰ نفر در کتابخانه لوندویل عضو هستند و عضویت در این کتابخانه رایگان است و امسال شهرداری این شهر از محل نیم درصد درآمد خود، ۳۰ میلیون ریال به کتابخانه کمک کرده است.

آرزو عباس زاده ادامه داد: ایستگاه مطالعه محوطه بقعه امام زادگان آستارا با هدف ترویج مطالعه در بین زائران راه اندازی شده و گرایش نوجوانان و جوانان لوندویل به کتاب افزایش یافته است.

کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه عمومی استان گیلان در سال ۱۳۰۲ تاسیس شده و اکنون با چهار شعبه و یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضا، دارای بیش از ۲ هزار عضو است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !