یک کتاب با موضوع موسیقی در کهگیلویه و بویراحمد چاپ شد


یک کتاب با موضوع موسیقی در کهگیلویه و بویراحمد چاپ شد

یاسوج- ایرنا- رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک کتاب با موضوع موسیقی به نام «تو را قوچ کوهی نفس می کشد» در این استان چاپ شد.

محمدشریف اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اثر پژوهشی تحلیل و تصحیح یاریارهای کهگیلویه و بویراحمد از آغاز تاکنون است.

وی افزود: این کتاب با حمایت واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و از سوی حسن بهرامی شاعر، نویسنده و پژوهشگر استان گردآوری، تألیف و چاپ شده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این اثر پژوهشی از سوی انتشارات ملی «آنا پنا» چاپ شده و دارای چهار بخش اصلی است.

اسلامی عنوان کرد: بخش نخست تعریف و توضیح یایار و تاریخچه آن، بخش دوم یاریارهای بی نام و نشان کهگیلویه و بویراحمد، بخش سوم سرایندگان یاریار این استان از دیرباز تاکنون و بخش چهارم نیز تحلیل و تصحیح یاریارهای استان است.

وی ابراز داشت: شعر کهن کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فولک در سه قالب یاریار، دی بلال و سرود نمود پیدا کرده اما یاریار مشهورترین گونه شعری فولک این استان است که همچون دیگر گونه های شعر فولک استان در قالب تک بیت سروده می شود.

اسلامی گفت: یاریار در محتوا نوعی شعر غنایی با محوریت عاطفه محسوب می شود و همواره با احساسات همراه بوده است.

وی اظهار داشت: این کتاب به زودی در آیینی با حضور جمعی از مسؤولان اجرایی، هنرمندان و نویسندگان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج مرکز استان رونمایی و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو