همه چیز درباره زن جوانی که نخست وزیر فنلاند شد (+عکس)


همه چیز درباره زن جوانی که نخست وزیر فنلاند شد (+عکس)

او  34 ساله و 49.9 هزار فالور در اینستاگرام دارد و حالا عنوان جوان‌ترین نخست وزیر جهان را از آن خود کرده است.

عصر ایران؛ سانا مارین که از 10 دسامبر ۲۰۱۹ نخست وزیر فنلاند شده یکی از اعضای حزب سوسیال دموکرات است که از سال ۲۰۱۵ عضو پارلمان فنلاند بوده و در فاصله ۶ ژوئن تا 10 دسامبر ۲۰۱۹ عهده دار وزارت حمل و نقل و ارتباطات بوده است.

او ۳۴ ساله و ۴۹.۹ هزار فالور در اینستاگرام دارد و حالا عنوان جوانترین نخست وزیر جهان را از آن خود کرده است.

مارین زمانی شهرت عمومی به دست آورد که در طول سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ویدئوهایی از جلسات داغ و بحث برانگیز او در یوتیوب منتشر شد. تمرکز او بر تغییرات اقلیمی، برابری جنسیتی و رفاه اجتماعی است. شعارش این است که می خواهد جامعه ای بسازد که هر بچه ای بتواند چیزی شود و هر فردی بتواند با کرامت رشد و زندگی کند.

در زمان کودکی اش والدینش از هم جدا شدند و او در کنار مادرش بزرگ شد. و حالا با همسر و دختر خود در هلسینکی زندگی می کند آن هم در خانواده ای که رنگ سیاست به خود گرفته است.

اولین فردی بود که از خانواده اش وارد دانشگاه شد. او زندگی سیاسی اش را در سن ۲۷ سالگی با عضویت شورای شهر آغاز کرد. از سال ۲۰۰۶ به حزب جوانان سوسیال دموکرات پیوست. می‌‌گوید من هیچوقت به سن و جنسیتم فکر نمی‌کنم بلکه به دلایلی که وارد سیاست شدم و گفته‌هایی که توانستم اعتماد رای دهندگانم رو جلب کنم، فکر می کنم.

او اکنون یک دختر ۲۲ ماهه دارد و حالا جوانترین سیاست‌مدار جهان است. آن‌هم در کشوری که می‌گویند زنانه ترین حکومت حال حاضر دنیا دانست که در دو بخش قوه مجریه و مقننه این کشور دست بالا از آن زنان است.

بیشتر بخوانید:

حکومتی کاملا زنانه در فنلاند(+عکس)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج