لگد زدن جنین، دختر و پسرش فرق دارد؟


لگد زدن جنین، دختر و پسرش فرق دارد؟

لگد زدن جنین در شکم، چرخیدن و ایستادنش خاص‌ترین و هیجان انگیزترین احساس یک مادر است که می‌تواند آن را لمس کند و احساس خوشبختی کند.

لگد زدن جنین در شکم، چرخیدن و ایستادنش خاص‌ترین و هیجان انگیزترین احساس یک مادر است که می‌تواند آن را لمس کند و احساس خوشبختی کند. زمانیکه برای اولین بار چرخش و لگد زدن جنین دختر و پسرتان را درون شکم احساس می‌کنید لذت می‌برید و می‌توانید با توجه به نواحی حرکت جنین، جنسیت فرشته کوچکتان را حدس بزنید و بتوانید تشخیص دهید که آیا جنینی که در رحم شما درحال رشد است، یک دختر دوست‌داشتنی است یا یک شازده بازیگوش.
زمانیکه در شکم می چرخد، می‌ایستد و دوباره حرکت می‌کند بسیار هیجان انگیز است و هیچ کسی جز مادر این لحظات خاص را لمس نمی کند. یکی از موارد جالب و قابل توجه این است که می‌توانید لگد زدن جنین دختر را با لگد زدن جنین پسر تشخیص دهید و شانس‌تان را برای فهمیدن جنسیت جنین محک بزنید. از اینرو ما قصد داریم در رابطه با لگد زدن جنین مطالب مهم و قابل توجهی را برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

چه زمانی لگد زدن جنین دختر و پسر شروع می‌شود؟
غالباً اولین حرکت جنین در هفته ۱۸ الی ۲۰ بارداری شروع می‌شود و تعداد کثیری از زنان بارداری که برای اولین بار تجربه بارداری را می‌گذرانند ممکن است لگد زدن جنین را تشخیص ندهند. در واقع اوایل هفته ۱۶ بارداری جنین شروع به حرکت می‌کند و می‌توانید حرکات او را در هفته‌های ۱۸ تا ۲۰ بهتر احساس کنید.
هیچ چیزی زیباتر از حرکات تکان‌دهنده جنین در شکمتان نیست، غالباً در هفته نهم می‌تواند انگشتان ظریف و نحیفش را تکان دهد، سکسکه کند و در هفته‌های بعد دست‌های کوچکش را به صورتش نزدیک کند، خمیازه بکشد، حرکت کند، بایستد و بچرخد و شما می‌توانید تمام این حالات جنین خود را در زمان بیداری او از طریق سونوگرافی ببینید و احساس خوشبختی کنید.
فرشته کوچکتان در هفته پانزدهم بارداری انگشت شصت خود را می‌مکد و می‌توانید در زمان سونوگرافی این صحنه‌ی زیبا را ببینید و تشخیص دهید فرشته شما راست دست است یا چپ دست. در آغاز هفته ۱۶ حرکت جنین بیشتر می‌شود و شما می‌توانید به وضوح لگد زدن جنین را احساس کنید. ممکن است یک لرزش، یک حرکت موجی و یک حرکت ناگهانی نشان‌دهنده حرکت جنین باشد.
در زمان‌هایی که هیچ حرکتی را احساس نمی‌کنید فرشته کوچکتان در حال استراحت است و ممکن است این مدت در حد ۵۰ دقیقه باشد و جای هیچ نگرانی نیست و غالباً در ماه‌های آخر جنین بیشتر استراحت کرده و حرکت چندانی نخواهد خورد.

چگونه حرکات جنین را احساس کنیم؟
شاید برایتان سوال باشد که چگونه حرکات جنین خود را به خوبی احساس کنید و به طور طبیعی چند بار در طول روز جنین حرکت می‌کند؟ در واقع تعداد مشخصی برای لگد زدن جنین و حرکات او وجود ندارد، منتها می‌توانید برای اینکه به راحتی حرکات جنین را در شکم خودتان احساس کنید، به سمت پهلوی چپ بخوابید و پاهایتان را بلند کنید.
جنین در زمان خوابیده حرکت می‌کند و شما در حالت خوابیده می‌توانید به خوبی لگد زدن جنین پسر و دختر را تشخیص دهید. همچنین خوردن یک نوشیدنی خنک هم می‌تواند جنین را به جنب و جوش بیاندازد، جالب است بدانید: نوشیدنی خنک قند خون جنین را افزایش داده و باعث حرکت و چرخش او می‌شود.
یکی از کارهای جالب برای به حرکت انداختن جنین گوش دادن موسیقی با صدای بلند است. می‌توانید موسیقی دلخواه‌تان را با صدای بلند گوش دهید و از لگد زدن جنین پسر و دخترتان در رحم لذت ببرید.

چگونه از طریق لگد زدن جنین، جنسیت آن را تشخیص دهیم؟
بعد از ماه‌های چهارم و پنجم که جنین شروع به رشد و تکامل می‌کند، حرکات او نیز به مرور و در ابتدای ماه‌های شانزدهم احساس می‌شود. البته در زنان بارداری که برای اولین بار تجربه بارداری را می‌گذارنند در ماه‌های ۱۶ به بعد می‌توانند حرکات جنین خود را احساس کنند و مادرانی که در دوران بارداری دوم و سوم به سر می‌برند، می‌توانند از همان ماه پنجم این حرکات را احساس کنند.
یکی از هیجان انگیزترین روش‌های تشخیص جنسیت جنین، نحوه لگد زدن جنین دختر با لگد زدن جنین پسر است که می‌توانید با درنظر داشتن اینکه این حرکات در کدام نواحی شکم احساس می‌شود جنسیت جنین خود را تشخیص دهید. اینکار قبل از انجام سونوگرافی و یا برای زنانی که هنوز سونوگرافی را انجام نداده اند هیجان انگیز است. محل حرکات جنین پسر با جنین دختر متفاوت است و از روی همین تفاوت‌ها می‌توانید جنسیت را تشخیص دهید.

لگد زدن جنین دختر
برای اینکه بتوانید با حرکات جنین جنسیت آن را تشخیص دهید کافیست در زمان لگد زدن جنین به خوبی دقت کنید. تجربه نشان می‌دهد لگد زدن جنین دختر بیشتر در نواحی شکم و زیر ناف احساس می‌شود. گاهی اوقات هم حرکات جنین دختر در بخش کناره‌های شکم احساس می‌شود که تا بخش پهلوها هم می‌توانید حرکات را احساس کنید که به معنای لگد زدن جنین دختر است و نشان می‌دهد که شما یک دختر دوست‌داشتنی را باردار هستید.

لگد زدن جنین پسر
اگر دلتان می‌خواهد یک شازده کوچولو باردار باشید، می‌توانید با دقت کردن به حرکات جنین و لگد زدن جنین به این نتیجه برسید که جنسیت جنین شما چیست؟ اگر جنین پسر باردار باشید، لگد زدن جنین پسر در نواحی پهلوی سمت چپ و راست است. به طوریکه در زمانیکه به پهلوی چپ می‌خوابید احساس می‌کنید دست جنین زیر پهلوی شما گیر کرده است. از اینرو لگد زدن جنین پسر بیشتر در نواحی طرفین شکم احساس می‌شود و می‌توانید خودتان را برای تولد شازده دوست‌داشتنی خود آماده کنید.

تشخیص جنسیت جنین با روش هایی غیر از لگد زدن جنین
معمولا در دوران بارداری پزشک مربوطه چندین مرتبه ضربان قلب نوزاد را اندازه گیری میکند.
در صورتی که ضربان قلب نوزاد بالاتر از ۱۴۰ بار دقیقه باشد ،میتوان حدس زد که جنین دختر در راه است
این روش میتوان روش نیمه علمی برای تعیین جنسیت جنین دختر دانست.
بزرگتر شدن سینه سمت چپ
غیر از لگد زدن جنین میتوان از تغییر سایز سینه مادر تشخیص داد که جنین دختر است یا پسر
قبل از بارداری سایز سینه مادر را اندازه بگیرید ،در صورتی که اندازه سینه مادر در دوران بارداری بزرگتر شد به احتمال فراوان جنین شما یک دختر زیبا است
مادر به کدام سمت بخوابد (لگد زدن جنین)
یکی از روش هایی که میتوان تشخیص داد جنین دختر است یا پسر نحواه خواب مادر میباشد.
در این روش مادر تمایل دارد بیشتر به سمت راست بخوابد اما پژوهشگران در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که مادر در دوران بارداری باید به سمت چپ بخوابد و دلیل این امر را میتوان گفت:
کبد در سمت راست قرار دارد، در صورتی که مادر به سمت چپ بخوابد از فشار رحم روی کبد جلوگیری میکند و همچنین گردش خون را راحتتر انجام میدهد

جان کلام
اینکه بخواهید با شناسایی حرکات جنین در شکم شانس خود را در تشخیص جنین محک بزنید بسیار هیجان انگیز است. می‌توانید با توجه به اینکه حرکات جنین در کدام بخش است جنسیت جنین را تشخیص دهید و خودتان را برای تولد فرشته کوچکتان آماده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403