جلوه‌های محبت بی‌شمار امام زمان(عج) به منتظران


جلوه‌های محبت بی‌شمار امام زمان(عج) به منتظران

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: فرج امام زمان(عج) در قلب برخی محقق شده و حضرت(عج) بر قلب‌شان حکومت می‌کند، اینجا است که می‌توان گفت امام زمان(عج) در قلب آنها ظهور کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، امام هر عصر و زمان پدر امت است و همچون او دلسوزی پدرانه برای انسان ها دارد. اکنون و در عصر غیبت کبری هم که دست ما به لحاظ ظاهری از دامان امام عصر(عج) کوتاه است باز هم جلوه های محبت ایشان بروز و ظهور دارد.

به تصریح روایات وجود مقدس ایشان همچون آفتاب پس ابر هستند که اگرچه دیده نمی شوند اما عالم از برکات شان بهره مند می شود. این بهره مندی جلوه های متنوعی دارد از غمخواری و دلسوزی گرفته تا دعا کردن و هدیه دادن و ... .

«سید بن طاووس» می گوید: در سامرا بودم، شبی هنگام سحر شنیدم که مولایم مهدی علیه السّلام این گونه دعا می خواند: «إِلَهّی بِحَقِّ مَن نَاجَاکَ وَ بِحَقِّ مَن دَعَاکَ فِی البَرِّ وَ البَحرِ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحُمَّدِ وَ تَفَصَّل عَلَی فُقَرَاءِ المُومِنِینَ وَ المُومِنَاتِ بِالغِنی [بِالغَنَاءِ] وَ الثَّروَةِ وَ عَلَی مَرضَی المُومِنِین وَ المُومِنَاتُ بالشِّفَاءِ وَ الصِّحَّةِ وَ عَلَی أحیَاءِ المُومِنِینَ وَ المُومِنَاتِ بِاللُّطفِ وَ الکَرَمِ [الکَرَامِةِ] وَ عَلَی أموَاتِ المُومِنِینِ وَ المُومِنَاتِ بِالمَغفِرَةِ وَ الرَّحمَةِ وَ عَلَی غُرَبَاءِ المُومِنِینَ وَ المُومِنَاتِ بِالرَّدِّ إِلَی أوطَانِهِم سَالِمِینَ غانِمِین بِمُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أجمَعِینَ؛ (1) خدایا به حق آنکه با او مناجات کرد و به حق آنکه در خشکی و دریا تو را خواند، بر فقرای مومنین به غنا و ثروت و بر بیمارانشان به شفا و سلامتی و بر زندگانشان به لطف و کرم و بر امواتشان به بخشش و رحمت و بر مسافران و غریبانشان به بازگشت به وطن هایشان همراه با سلامتی، تفضّل فرما.

یکی از القاب ویژه‌ی امام مهدی علیه السّلام، «غوث» به معنی فریادرس است: «السَّلامُ عَلَیکَ أیُّهَا العَلَمُ المَنصُوبُ وَ الغَوثُ وَ الرَّحمَهُ الوَاسِعَه، سلام بر تو‌ ای پرچم افراشته… و فریادرس و رحمت بیکران».

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» در سخنانی با عنوان «محبت صدبرابر امام زمان(عج)»، اظهار کرد: خدا محبت را صد قسمت کرد، 99 قسمت را برای خودش برداشت و یک قسمت را به اهل عالم داد آن یک قسمت را 100 قسمت کرد و 99 قسمت را به اولیای خود داد و یک قسمت را به افراد معمولی.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: گاهی نگران می شویم برای مادری که فرزندش را مقابل چشمانش شکنجه کرده یا کشته اند، انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی محل بحث و مناقشه است... مقایسه کنیم ببینیم مادر چقدر محبت به فرزندش دارد و امام زمان(عج) چقدر به امت محبت دارد؟

وی تصریح کرد: این کشتارها در جهان آیا غصه امام زمان(عج) نیست؟ آنها که برای غیبت و غربت امام زمان(عج) اشک می ریزند، کار خاصی نکرده اند چون برای قلبی که سرشار از عاطفه است و شکسته، اشک می ریزند. محبت امام زمان(عج) به هر یک از انسان ها صد برابر مادر به فرزند دلبند خود است.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه ابراز کرد: اگر حادثه و ظلمی در گوشه ای از عالم رخ دهد آیا برای آن قلب مهربان اتفاقی عظیم نیست؟ اگر انسان از خودخواهی خود بگذرد، مسئله ای مهمتر از مسائل ائمه(ع) نمی یابد. خبری مهمتر از اخبار مربوط به امام زمان(عج) در عالم وجود ندارد، غمی بالاتر از مصائب امام حسین(ع) در عالم وجود ندارد.

این استاد اخلاق تاکید کرد: برخی در محبت به اولیای خدا به جایی رسیده اند که همه مسئله شان شده اینکه اولیای الهی در چه وضعی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرج امام زمان(عج) در قلب برخی محقق شده و حضرت(عج) بر قلب شان حکومت می کند، اینجا است که می توان گفت امام زمان(عج) در قلب آنها ظهور کرده است.(2)

بنابر آنچه بیان شد امام مهدی(عج) اگرچه در پس پرده غیبت قرار دارند و امکان ارتباط حضوری با آن حضرت(ع) وجود ندارد اما از محبت و لطف ایشان بهره مند می شویم به تعبیر روایت «بیمنه رزق الوری و بوجوده ثبتت الارض و السماء» یعنی به وجود مقدس ایشان مخلوقات روزی می خورند و زمین و آسمان ها ثابت هستند.

پی نوشت ها:

1-مهج الدعوات، ص ۵۲۳٫؛

2- https://vaezin.com/%d9%85%d8%ad%d8%a8%d8%aa-%d8%b5%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%ac/

3- بحار، ج 23، ص 19 با عبارت بهم یرزق الله عباده.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...