اخذ سند تک برگی برای 780 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی هدفگذاری شد


اخذ سند تک برگی برای 780 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: اخذ سند تک‌برگی(کاداستر) در اجرای ماده 9 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای 780 هزار هکتار از اراضی ملی این استان هدفگذاری شده است.

«هادی نکویی» روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: اخذ سند تک برگی برای این اراضی با اعتباری بالغ بر ۱۶۵ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و در قالب ۱۰ قرارداد با پیمانکاران دارای شرایط انجام می‌شود.

اخذ سند تک برگی برای 780 هزار هکتار از اراضی ملی استان مرکزی هدفگذاری شد

وی اظهار داشت: ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان‌ وجود دارد که تاکنون برای ۲۵۵ هزار هکتار آن سند تک‌برگی(کاداستر) اخذ شده است.

نکویی گفت: با توجه به تجهیز اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به نرم افزارها و سخت افزارهای مربوطه و تلاش کارشناسان این اداره، اخذ سند تک‌برگی (کاداستر) تاپایان سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ساماندهی اراضی ملی و دولتی منطبق با جایگاه مکانی، پاسخ به استعلامات سایر دستگاه‌ها به صورت دقیق و بدون جابه جایی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین خواری از جمله اهداف اجرای این طرح است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید