رفتار تبعیض‌آمیز از سوی مدیران قابل قبول نیست


رفتار تبعیض‌آمیز از سوی مدیران قابل قبول نیست

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چنانچه برخوردهای تبعیض‌آمیز قومی و مذهبی در رفتار مدیران دیده شود باید برخورد جدی صورت گیرد.

علی زینی‌وند سه‌شنبه شب در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی جزو وظایف ذاتی و جاری هر دستگاه اجرایی است اظهار داشت: دستگاه‌ها موظفند با بازرسان ارزیابی همکاری کنند و همچنین موظف به اجرای برنامه‌های ابلاغی حقوق شهروندی هستند.

وی تاکید کرد: ستاد صیانت از حقوق شهروندی باید براساس مقتضیات و شرایط فرهنگی سیستان و بلوچستان از جمله قومی‌گرایی و مذهب به پایش و بررسی وضعیت حقوق شهروندی در این استان بپردازد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه در چارچوب وظایف سازمانی، صیانت از حقوق شهروندی ،برخورد کریمانه با مردم، حفظ کرامت آنان و همچنین آگاه سازی مردم از حقوق، تکالیف و پیشگیری از بروز تخلفات اداری و رسیدگی به شکایات مردم است.

وی بیان کرد: برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه صیانت از حقوق شهروندی تنها از طریق امور صرف اداری نمی‌توان به نتیجه رسید زیرا برخی موارد فراتر از ارزیابی است و برخی آیتم‌های بومی را نیز باید در این ارزیابی مدنظر قرار داد.

زینی‌وند گفت: در حوزه عفاف و حجاب تنها موضوع، حجاب خانم‌ها نیست بلکه عفاف موضوعی است که شامل همه زنان و مردان می‌شود.

در ابتدای این نشست نتیجه ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب در سال ۹۷ تشریح شد که در این ارزیابی ادارات کل ثبت احوال و آموزش و پرورش استان بالاترین امتیازات را به دست آوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند