طرح زمستانی پلیس راهور کلید خورد


طرح زمستانی پلیس راهور کلید خورد

رئیس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح زمستانه پلیس راهور در 30 استان و 112 گردنه برفی خبر داد.

خبرگزاری مهر: سردار سید کمال هادیان فر، صبح چهارشنبه در مراسم آغاز طرح زمستانه پلیس راهور، اظهار داشت: وجود بیش از ۳۳ میلیون خودرو، ۴۲ میلیون گواهی نامه دار و میلیون‌ها تردد و تصادفاتی که در جاده‌های کشور رخ می‌دهد ضرورت هماهنگی و همدلی بین سازمان‌ها را بیش از گذشته داشت. سال گذسته بیش از هزار و ۲۴ هزار نفر در جاده های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۵۱۱ نفر بر اثر برف گرفتگی و سرما در جاده ها، فوت کردند. بیشترین عللی که در تصادفات ۵۱ درصد از مصدومان را جان خود را از دست دادند، واژگونی خودرو، خواب آلودگی و سرقت و سبقت غیرمجاز است.

سردار هادیان فر تصریح کرد: در طرح زمستان با هدف مدیریت سامانه ای و ترافیکی سعی در ارتقاء خدمات کمی و کیفی و کاهش تصادفات داریم.

وی یادآور شد: طرح زمستان امسال راهور در ۳۰ استان و ۱۱۲ گردنه برفی آغاز می شود و بیش از ۲۰ هزار و ۸۲۰ تیم خودرویی و موتور سیکلت و بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ پایگاه در طول جاده‌های کشور مستقر خواهند بود و انجام وظیفه می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: سعی داریم با استفاده از تمام ظرفیت خودرویی و حتی پهبادی بتوانیم کاهش تصادفات و جان باختگان را در زمستان امسال داشته باشیم.

وی افزود: در مجموع ۶۰ هزار نیرو از ۷ سازمان در طرح زمستانه پلیس راهور شرکت کرده اند.

سردار هادیان فر خاطرنشان کرد: امسال خودروهایمان را تقویت کرده و ان شاءالله با ۱۳ هزار و ۷۹۱ دستگاه دوربین بتوانیم بیش از گذشته جاده ها را از نظر ترافیکی برای رانندگان امن کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: دو هزار و ۶۰۰ دستگاه ای بی اس، هزار و ۱۰۰ دستگاه دوربین البسه و ۴ هزار دست افزار به تجهیزات پلیس راهور در طرح زمستانه امسال اضافه شده است. همچنان می گویم ما نیازمند پشتیبانی دولت هستیم اما منتظر این پشتیبانی و حمایت نمانده و با ساماندهی مدیریتی یکپارچه و متمرکز سعی در برطرف کردن نیازهای خود داریم.
کد خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق