سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی قزوین 93 درصد رشد داشته است


سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی قزوین 93 درصد رشد داشته است

قزوین - ایرنا - سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه قبل 93 درصد رشد داشته است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در این مدت، مجوز سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به ارزش یک هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال صادر شده که این رقم در سال گذشته ۸۵۴ میلیارد ریال بوده است.

مرتضی علیخانی با بیان اینکه ۶۰۷ میلیارد ریال از سرمایه‌گذاری انجام شده به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: تعداد متقاضیان سرمایه‌گذاری‌ به نسبت سال گذشته با ۴۵ درصد افزایش همراه بوده است که از استقبال متقاضیان برای سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی حکایت دارد.

وی به هشت مورد فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون برای این تعداد از سرمایه‌گذاری‌ که غالبا به صورت طرح‌های کلان است، مبلغی معادل پنج هزار و ۶۲۳ هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت در نظر گرفته شده و منابع آن آماده تخصیص و واگذاری است.

علیخانی مشکل عمده در حوزه سرمایه‌گذاری کشاورزی را فاصله افتادن بین مجوزهای تاسیس و پروانه بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: کوتاهی‌ متقاضیان برای پیگیری پرونده‌های سرمایه‌گذاری، وجود قوانین دست و پاگیر و کاغذبازی‌ها از جمله عواملی هستند که آهنگ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را کند می‌کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین همچنین به شهرک گلخانه‌ای نودهک با مساحت یک هزار هکتار واقع در تاکستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون با تامین زیرساخت‌های لازم در این شهرک، ۵۱ قطعه به مساحت ۷۱ هکتار آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری بوده و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

علیخانی یادآور شد: در سال رونق تولید لازم است که همه مسئولان در راستای پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاران تلاش کرده و زمینه را برای افزایش اشتغال و تولید فراهم کنند.

۹۹ فرصت سرمایه‌گذاری در استان قزوین شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا