پرونده تخلف علیه صاحب مجموعه تفریحی پولادکف سپیدان تشکیل شد


پرونده تخلف علیه صاحب مجموعه تفریحی پولادکف سپیدان تشکیل شد

شیراز-ایرنا- مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: در پی استفاده غیرقانونی از تجهیزات مجموعه تفریحی پولادکف در شهرستان سپیدان که منجر به حادثه شد، ما علیه صاحب این مجموعه، پرونده تخلف تشکیل دادیم.

مرتضی رهنما چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ زیپ لاین پولادکف به دلیل عدم استاندارد قابلیت راه اندازی نداشته و حادثه‌ای که برای یکی از شهروندان رخ داد و کلیپ آن در فضای مجازی منتشر شده نشانگر استفاده غیرقانونی مالک این مجموعه است که به همین دلیل پرونده علیه او تشکیل شده و قطعا با متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان فارس با اشاره به اینکه اطلاعات دقیقی از وضعیت و سلامت شهروندی که در پی استفاده از زیپ لاین پولادکف سپیدان دچار حادثه شده در دست نیست، گفت: چه اینکه فردی که دچار سانحه شده شکایت کند و یا نکند، اداره کل استاندارد فارس به دلیل مسوولیتی که در قبال شهروندان دارد و اینکه جرم عمومی رخ داده وارد عمل شده و از متخلف شکایت کرده است.

رهنما گفت:‌مجموعه تله کابین پولادکف سپیدان اکنون در حال طی کردن روند دریافت مجوزهای ایمنی و استانداردسازی تجهیزات است و این مجموعه تا طی مراحل و تاییدیه نهایی استاندارد حق استفاده و بهره برداری از آن را ندارد.

وی ادامه داد:‌ سه دستگاه زیپ لاین دیگر در استان فارس هست که دارای استانداردهای لازم هستند و ایمنی کافی را دارند که شامل زیپ لاین‌های شهرستان فسا، دراک و پارک نماز شیراز می‌شود.

رهنما بیان کرد: شهروندانی که قصد استفاده از زیپ لاین ،تله کابین و وسایل شهربازی‌ها را دارند به دلیل سرعت و ارتفاع زیاد این وسایل حتما باید مجوز استاندارد را از بهره برداران طلب و آن را شخصا مشاهده کنند.

مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: همه بهره‌برداران این وسایل بازی و سرگرمی موظف هستند مجوزهای استاندارد وسایل را در معرض دید مردم قرار دهند و شهروندان نیز اگر چنانچه این مجوزها را مشاهده نکردند هرگز نباید از آن وسایل استفاده کنند.

شهرستان سپیدان به مرکزیت شهر اردکان در حدود ۸۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم