بزرگترین سالن دوومیدانی کشور در بروجن به بخش خصوصی واگذار می‌شود


بزرگترین سالن دوومیدانی کشور در بروجن به بخش خصوصی واگذار می‌شود

شهرکرد- ایرنا- فرماندار بروجن گفت: بزرگترین و مجهزترین سالن دو و میدانی کشور که از دو سال پیش در بروجن به بهره برداری رسید، به دلیل افزیش هزینه نگهداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مسعود ملکی روز چهارشنبه، در نشست بررسی مشکلات سالن ورزشی دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن تاکید کرد: این سالن ورزشی از مجهزترین و به روزترین سالن‌های دوومیدانی ایران است که از دو سال پیش بهره‌برداری رسید، ولی متاسفانه همچنان بدون استفاده است.
وی افزود: این سالن ورزشی دارای روکشی از نوع تارتان است که در مسابقات بین‌المللی و المپیکی از این نوع روکش استفاده می‌شود، به همین دلیل، حفاظت و نگهداری این سالن ماهانه حداقل ۱۶۰ میلیون ریال هزینه نیاز دارد.
ملکی تصریح کرد: تنها راهکار قانونی مدیریت، حفاظت و نگهداری از این مجموعه ورزشی مهم، برون‌سپاری آن از طریق واگذاری به بخش خصوصی است.
وی یادآور شد: برخی مشکلات قانونی مانع گرفتن چارت تشکیلاتی و نیرو، برای بزرگترین سالن دوومیدانی سرپوشیده کشور در بروجن شده است.
وی اظهار داشت: به همین منظور این سالن ورزشی از طریق اعمال ماده ۸۸ به بخش خصوصی و هیات‌های ورزشی واگذار می‌شود.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا هفته آینده دومین آگهی مزایده ماده ۸۸ سالن دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن منتشر می‌شود.
حمید کریمی تاکید کرد: با این اقدام امید می‌رود نتیجه مطلوبی در بحث مدیریت، حفاظت و نگهداری از بزرگترین سالن دوومیدانی استان در بروجن به دست آید.
وی افزود: توسعه فضای جانبی اطراف بزرگترین سالن تارتان و استقرار رشته‌های ورزشی مانند بولینگ در دستورکار اداره کل ورزش و جوانان استان قرار دارد.
کریمی تصریح کرد: امید است با حضور ملی‌پوشان و برگزاری اردوهای تیم ملی در سالن دوومیدانی شهدای ورزشکار بروجن شاهد رونق این زیرساخت بزرگ ورزشی کشور، در چهارمحال و بختیاری باشیم.
به گزارش ایرنا، این پیست یکی از مجهزترین پیستهای کشور در رشته دوومیدانی است.
عملیات ساخت پیست دو و میدانی شهدای ورزشکار بروجن از سال ۸۷ با ۱۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده و در زمینی به مساحت ۳۵ هزار مترمربع آغاز شد.
این ورزشگاه دارای سالن تخصصی دوومیدانی با کف تمام تارتان ۶ خطی است که قابل استفاده برای مسابقات ملی و بین‌المللی است.
پیست تارتان بروجن با ظرفیت یک‌هزار نفر، ۲ رختکن ویژه ورزشکاران و داوران، سالن بدنسازی و امکانات رفاهی برای ۲۰ نفر، اتاق رسانه، جایگاه ویژه میهمانان و خبرنگاران و اسکوربرد است.
شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده، روح‌الله عسگری، داریوش قنبری و برخی از ملی پوشان دوومیدانی ایران از بروجن به رقابت‌های المپیک و جهانی راه یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...