کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد


کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد

پس از آنکه فولکس واگن در حدود 50 کشور به دلیل دستکاری در آلایندگی خودروهای خود تحت تعقیب قضایی گرفت، حالا کانادا هم علیه این شرکت خودروسازی دست بکار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، شرکت فولکس واگن آلمان که به دلیل دستکاری عمدی در آلایندگی خودروهای خود در حدود 50 کشور جهان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت این‌بار در کانادا باید پای میز محاکمه برود.

این شرکت در کانادا با اتهام 58 مورد تخلف از قوانین محیط زیست و 2 مورد تخلف در ازائه اطلاعات ناردست به مقامات دولتی روبرو است.

فولکس واگن بین سال‌های 2008 تا 2015 حدود 128 هزار دستگاه خودروی خود را در کانادا به فروش رسانده است که قوانین محیط زیستی را در این کشور نقض کرده است.

شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که در این زمینه با مقامات کانادایی همکاری کامل خواهد داشت و در تلاش است تا پیش از برگزاری نخستین جلسه دادگاه به قصور خود اعتراف کرده و به سمت مصالحه با مقامات کاناددا برود.

فولکس واگن متهم است که در خودروهای خود نرم افزاری نصب کرده که در زمان تست آلایندگی خودروها، نرم افزار فعال می‌شد و میزان آلایندگی این خودروها را پایین‌تر از میزان واقعی نشان می‌داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟