70 درصد مصوبات ستاد تسهیل نیشابور اجرایی شد


70 درصد مصوبات ستاد تسهیل نیشابور اجرایی شد

مشهد- ایرنا- فرماندار نیشابور گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان از سال گذشته فعالتر شده و پارسال 30 مصوبه و امسال 31 مصوبه داشته که 70 درصد مصوبات اجرایی شده است.

علیرضا قامتی روز چهارشنبه در جلسه‌ای با اعضای تشکل‌های صنعتی شهرستان نیشابور افزود: آن‌دسته از مصوبات که اجرایی نشده خارج از اختیارات شهرستان بوده و به ستاد تسهیل استان منتقل شده است.
وی ادامه داد: شهرستان نیشابور به دلیل وجود نیروهای متخصص و ماهر در حوزه صنعت از ظرفیت بسیار برای تولیدات صنعتی برخوردار است و در این چارچوب نیازمند بومی سازی قوانین و حذف قوانین دست‌وپا گیر برای صدور مجوز هستیم.
فرماندار نیشابور گفت: ۳۱۵ واحد صنعتی فعال و ۷۰ واحد صنعتی با مجوز جهاد کشاورزی در نیشابور فعالیت دارد که از این تعداد ۸۱ مورد مرتبط با صنایع فلزی، ۵۱ مورد کانی و ۶۷ مورد مربوط به مواد غذایی است و این شهرستان دارای رتبه دوم صدور پروانه‌های صنعتی در استان است.
وی افزود: ۱۶۹ واحد با طرح‌های توسعه‌ای به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال دارای جواز تاسیس می‌باشد که زمینه اشتغال هفت هزار نفر را فراهم می‌کند.
قامتی ادامه داد: تولید روزانه ۷۲۰ تن شیر در نیشابور زمینه مساعدی برای توسعه صنایع لبنی بوجود آورده و با آغاز بهره‌برداری از مجتمع فولاد خیام در کنار فولاد خراسان نیشابور را به یکی از قطب‌های فولاد در کشور تبدیل می‌کند.
وی گفت: ظرفیت نیشابور در حوزه منابع انسانی، صنعتی و بازرگانی یک ظرفیت ملی و مدیریت دولتی در این بخش ظرفیت شهرستانی است لذا توان، نگاه و دیدگاه مدیران نیشابور باید حداقل در حد مدیرکل باشد.
فرماندار نیشابور با بیان اینکه مشکلات صنعت باید به دست صنعتگران حل شود افزود: مدیریت امروز مدیریت شرایط عادی نیست و کسی که توان مدیریت در شرایط بحران را ندارد باید از گردونه مدیریت خارج شود زیرا امروز بزرگترین تهدید دشمن اقتصادی است.
وی با انتقاد از وضعیت برخی ادارات نیشابور ادامه داد: برخی مدیران گرفتار روزمرگی هستند و با روزمرگی نمی‌توان مدیریت کرد.
قامتی گفت: به این مدیران سه ماه فرصت می‌دهیم و اگر نتوانند خود را با شرایط مدنظر تطبیق بدهند در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنیم.
وی افزود: بازنگری در سند توسعه نیشابور به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و براساس این سند باید از نمایندگان شهرستان در مجلس مطالبه‌گری کنیم ولی این موضوع امروز برعکس شده است‌.

پلیس امنیت گردشگری در نیشابور ایجاد می‌شود
فرماندار نیشابور ادامه داد: ایجاد پلیس امنیت گردشگری در این شهرستان تصویب شده و به زودی راه‌اندازی می‌گردد.
وی گفت: باید فرهنگ‌ گردشگری توسعه یابد و امنیت برای سرمایه‌گذاران در این حوزه ایجاد شود زیرا گردشگری یک صنعت است و اقدامات در این حوزه اگر خام باشد محکوم به شکست است.
قامتی افزود: روستاییان نیشابور باید به گردشگران به چشم یک سفیر فرهنگی نگاه کنند و نوع برخورد و تامین امنیت برای این افراد باید خاص باشد.
وی ادامه داد: اشخاصی که وارد صنعت گردشگری نیشابور می‌شوند باید با شاخصه‌های این شهرستان در این حوزه آشنایی داشته باشند و در این زمینه باید کلاس‌های آموزشی و توجیهی برگزار شود.

نیشابور فاقد شعبه بانک صنعت و معدن است
حسین محمدیان صادرکننده نمونه ملی در سال ۹۸ و مدیرعامل شرکت افلاک‌ الکتریک خراسان نیز در این‌ جلسه گفت: نیشابور با اینکه دومین قطب صنعتی استان خراسان رضوی است ولی از داشتن بانک صنعت و معدن محروم مانده است.
وی افزود: فعال بودن اتاق بازرگانی، انجمن مدیران و خانه صنعت و معدن و سایر تشکل‌های صنعتی در نیشابور نقطه قوتی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در این شهرستان است و
کاهش ارزش ریال با همه مشکلات فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات است.
وی ادامه داد: در این چارچوب راه‌اندازی و ارتقای گمرک در نیشابور باعث تسهیل بسیاری از موانع و مشکلات شده و اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بسیار امیدوار کننده بوده است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا