توسعه و تقویت کانون های مساجد از برنامه های اولویت دار است


توسعه و تقویت کانون های مساجد از برنامه های اولویت دار است

امیری با اشاره به نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: توسعه و تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه های اولویت دار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه است.

« وحید امیری »، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس به تشریح برنامه های کانون های فرهنگی و هنری بندرلنگه پرداخت و اظهار کرد: بروزرسانی اطلاعات کانون های فرهنگی هنری در سامانه فهما یکی از برنامه های مهم است که در دور جدید مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بندرلنگه به صورت جدی در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به سیاست های جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و تاکید بر ثبت و ساماندهی کانون ها و عملکرد آن در سامانه بچه های مسجد، همه کانون ها را ترغیب کرده ایم که اقدامات خود را در جهت اطلاع رسانی مناسب و دیده شدن در سامانه فهما به ثبت برسانند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرلنگه یکی از برنامه های اولویت دار مجموعه ارشاد در این شهرستان را توسعه کمی کانون ها و تقویت برنامه های محتوایی آن برشمرد و عنوان کرد: همه اقدامات کانون ها باید در چهارچوب معیارهای دینی، احیای کارکردهای مساجد، مبارزه با جنگ نرم دشمن و در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری انجام گیرد.

وی از سوق دادن کانون های فرهنگی و هنری مساجد به سمت گفتمان سازی و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان اولویت مهم دیگر یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه دوم به صورت ویژه به نقش جوانان تاکید کرده است و از آن جایی که اعضای کانون ها را نسل جوان تشکیل داده اند می توان گفت که کانون ها می توانند نقش بسزیی در تحقق این بیانیه داشته باشند.

امیری با اشاره به سه موضوع مهم بیانیه « جوانان، انقلابی گری و جهادی »، افزود: نخستین مرحله اجرای این اولویت، آگاه سازی جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری نسبت به این رسالت خطیر در این برهه زمانی است و سپس تشویق آنها جهت اجرای برنامه هایی با محوریت بیانیه برای جامعه هدف است که به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی از ورود کانون های فرهنگی هنری مساجد برای همکاری با بسیج در اجرای طرح تحول محلات به عنوان یکی دیگر از اولویت ها نام برد و بیان کرد: طرح تحول محلات گامی بلند در راستای توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی و تلاش در جهت کاهش و رفع آسیب های اجتماعی است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۲۶ کانون فرهنگی و هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح مساجد شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان در حال فعالیت می باشند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟