قانون جدید دولت هندوستان، تهدیدی برای میلیون ها مسلمان


قانون جدید دولت هندوستان، تهدیدی برای میلیون ها مسلمان

پارلمان هند تصمیم دارد تا قانونِ منع اعطای تابعیت هندی به مهاجران مسلمان را تصویب کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم، پارلمان هند قرار است پیش نویش قانون منع اعطای تابعیت هندی به مهاجران مسلمان از کشورهای مجاور را تصویب کند .

این اقدام گام بعدی در برنامه ملی گرایانه « نارندرا مودی» نخست وزیر هند است که با قانون اساسی این کشور مغایرت دارد.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گزارش داد: قانون جنجال برانگیز تابعیت باعث اعتراض و نگرانی در مورد هند شده است. به طوری که وکلا و حقوق دان ها ساعت های زیادی را برای کمک به میلیون ها نفر که در معرض خطر لغو تابعیت قرار گرفتند، صرف می کنند.

پیش نویس قانون اصلاح قانون تابعیت به پارلمان هند داده شده است تا امروز دوشنبه(18 آذر 1398) آن را تصویب کنند. تغییرات پیشنهادی به هندوها، سیک ها، بودایی ها، جین ها، پارس ها و مسیحیانی که به طور غیرقانونی از افغانستان، بنگلادش و پاکستان به هند مهاجرت کردند، اجازه می دهد که تابعیت این کشور را به دست آورند. اما این پیش نویس قانونی مسلمانان و مهاجرانی را که از کشورهای غیر اسلامی به هند آمدند، از گرفتن تابعیت مستثنی کرده است.

نارندرا مودی درصد است تا دکترین ایدئولوژی خود برای عمومی سازی هندوئیسم در این کشور را اجرایی کند. براساس این دکترین، هند متعلق به هندوهاست. اجرای این دکترین با اصلاح قانون تابعیت انجام می گیرد تا سیستم قومی و نژادی را با هدف برتری دادن هندوها پایه گذاری کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان