مراکز درمانی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت اقدام کنند


مراکز درمانی برای دریافت مجوز گردشگری سلامت اقدام کنند

کرمان - ایرنا - به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراکز درمانی واجد شرایط استان می توانند در راستای جذب گردشگران سلامت اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات مسافرتی کنند.

فریدون فعالی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از کلینیک تخصصی پزشکی و دندانپزشکی حضرت ابوالفضل(ع) کرمان افزود: تاکنون ۲ شرکت خدمات مسافرتی و یک مرکز درمانی استان کرمان‌ موفق شده‌اند مجوزها و گواهینامه‌های مربوط به گردشگری سلامت را دریافت کنند و اسامی آنها نیز در سامانه وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: کشور ایران در حوزه های گردشگری فرهنگی، مذهبی و سلامت دارای ظرفیت های زیادی است و باتوجه به وجود زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری سلامت می توان با برنامه ریزی مناسب به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری پزشکی را دارد و باید ظرفیت های این استان در حوزه گردشگری سلامت شناسایی شود تا گردشگران با توجه به خدمات خاص درمانی وارد این استان شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت با کشور ایران رقابت می کنند افزود: در ایران خدمات گردشگری سلامت بسیار ارزان است و در قالب بسته های قابل رقابت ارائه می شود.

فعالی اظهار داشت: گردشگری سلامت در بین دیگر حوزه های گردشگری از درآمد بالاتری برخوردار است و گردشگران مذهبی به طور متوسط یک هزار دلار، گردشگران سیاحتی ۲ هزار دلار و گردشگران درمانی هفت تا ۱۰ هزار دلار برای کشورها درآمدزایی دارند.

وی تاکید کرد: از آنجا که گردشگران سلامت به دنبال درمان‌های با کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر هستند، انطباق بیمارستان‌ها با استانداردهای بین المللی می‌تواند ارایه‌ی خدمات با کیفیت را تضمین کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: این اداره کل به مراکز درمانی واجد شرایط، مجوز(بند ب) اعطا می کند، وزارت بهداشت نیز وظیفه اعطای مجوز به شرکت های تسهیل گر خدمات درمانی و همچنین بیمارستان های واجد شرایط را برعهده دارد که فعالیت های مذکور برای هماهنگی و تقسیم تخصصی کار بین ۲ دستگاه به منظور برنامه ریزی و تدوین سیاست های کلی گردشگری سلامت انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی پزشکی و دانپزشکی حضرت ابوالفضل(ع) به لحاظ کیفیت بالای خدمات درمانی شرایط لازم برای دریافت مجوز در زمینه پذیرش گردشگر سلامت را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی