مدیرکل صمت مازندران: مراودات با استان سامارا باید برد برد باشد


مدیرکل صمت مازندران: مراودات با استان سامارا باید برد برد باشد

ساری - ایرنا - مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه باید مراودات تجاری مازندران و سامارای روسیه برد برد باشد ، تاکید کرد: اگر ظرف مراودات دو طرف در تعادل باشد منجر به تعمیق بیشتر تبادلات تجاری 2 کشور نیز خواهد انجامید.

حسینقلی قوانلو روز پنجشنبه در نشست هیات تجاری استان سامارای فدراسیون روسیه در مرکز استان مازندران گفت: شرایط اقتصادی ۲ کشور ایران و روسیه و مواجه بودن این دو همسایه با دشمن مشترکی به نام تحریم اقتصادی آمریکا ، انتظار همکاری و تعمیق روابط تجاری را توجیه پذیر می کند.

وی با بیان اینکه تا کنون حجم مبادلات تجاری مازندران و ایران با استان سامارای و روسیه به تعادل نرسیده است ، افزود: سال جاری حجم واردات ایران از استان سامارای حدود ۱۱۰ میلیون دلار بود در حالی که صادرات ایران به این استان هیچگاه در بهترین شرایط از مرز ۳۰ میلیون دلار عبور نکرد.

مدیرکل صمت مازندران با اشاره به اینکه شرایط جمعیتی ، توان تجاری ، جغرافیای اقتصادی و اهمیت تجاری ۲ استان مازندران و سامارای هم شکل است ، افزود: انتظار داریم که طرف تجاری ما نیز بسترهای فعالیت های تجار مازندرانی و ایرانی را در آن استان فراهم سازد.

قوانلو با اشاره به اینکه مازندران بزرگ ترین تولیدکننده برنج ، خاویار ، لبنیات و مرکبات در خاورمیانه و حاشیه دریای خزر است که همه این محصولات را سامارا از خارج وارد می کند ،افزود: انتظار ما این است که سامارای برای محصولات استان مازندران درها را بیشتر بگشاید و تسهیلات بیشتری فراهم کند.

وی تاکید کرد: ما ثابت کردیم که همیشه از روابط تجاری با استان های فدراسیون روسیه استقبال کرده ایم و می طلبد طرف مقابل نیز برای ما همین شرایط را ایجاد کند.

مدیرکل صمت مازندران اظهار داشت که این توانایی در ایران و استان مازندران وجود دارد که سطح تجارت و صادرات به استان سامارا و دیگر استان های روسیه افزایش دهد و فقط منتظر راهگشایی طرف مقابل است.

قوانلو همچنین گفت: مازندران این توانایی و آمادگی را نیز دارد در استان سامارای سرای تجاری ایجاد کند.

استان سامارای با جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری یکی از واحدهای فدرالی فدراسیون روسیه است که در ناحیه فدرالی ولگا قرار گرفته و مرکز آن شهر سامارای است.

حجم تجارت این استان با ایران در سال میلادی گذشته ۲۳ میلیون دلار بود که بنا به گفته مسئولان آن در پنج ماه نخست امسال به بیش از ۱۱۰ میلیون دلار رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس