طرز تهیه ژله هندوانه خوش طعم و زیبا مخصوص شب یلدا


با نزدیک شدن به آخرین شب پاییز که یلدای زیبا نام دارد اگر به فکر تهیه خوراکی های خوشمزه برای این شب هستید. یکی از خوراکی های خوشمزه ، زیبا و خوشرنگ برای سفره شب یلدا می تواند ژله هندوانه ای باشد.  شما عزیزان در این مقاله با طرز تهیه ژله هندوانه مخصوص شب یلدا آشنا خواهید شد. طرز تهیه ژله هندوانه ویژه شب یلدا شب یلدا یکی از قدیمی ترین و شاخص ترین...

با نزدیک شدن به آخرین شب پاییز که یلدای زیبا نام دارد اگر به فکر تهیه خوراکی های خوشمزه برای این شب هستید. یکی از خوراکی های خوشمزه ، زیبا و خوشرنگ برای سفره شب یلدا می تواند ژله هندوانه ای باشد. شما عزیزان در این مقاله با طرز تهیه ژله هندوانه مخصوص شب یلدا آشنا خواهید شد.

طرز تهیه ژله هندوانه ویژه شب یلدا

طرز تهیه ژله هندوانه خوش طعم و زیبا مخصوص شب یلدا

شب یلدا یکی از قدیمی ترین و شاخص ترین شب های جشن در کشور ماست. در گذشته خانواده های ایرانی در چنین شبی تنقلات ، آجیل، میوه های مختلف که شاخص ترین آن انار و هندوانه است را مهیا نموده و در کنار یکدیگر از خوردن آنها لذت می بردند. اما امروزه انواع خوراکی های جدید مانند ژله انار یا هندوانه به سفره شب یلدا اضافه شده است و ما برآنیم تا طرز تهیه ژله هندوانه مخصوص شب یلدا را به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه ژله هندوانه خوش طعم و زیبا مخصوص شب یلدا

مواد لازم: ژله قرمز: یک بسته دلخواه (آلبالو، توت فرنگی و…) به همراه یک لیوان آب جوش و نصف لیوان آب سرد. ژله سفید: یک بسته ژله آلوئه ورا به همراه یک لیوان آب جوش و نصف لیوان شیر سرد کم چرب یا بستنی ژله سبز: یک بسته دلخواه(طالبی، کیوی یا لیمو) به همراه یک لیوان آب جوش و نصف لیوان شیر سرد کم چرب شکلات چیپسی یا سیاه دانه: به میزان دلخواه به عنوان تخمه های هندوانه

طرز تهیه ژله هندوانه خوش طعم و زیبا مخصوص شب یلدا

دستور تهیه: برای شروع کار ابتدا قالب را بشویید اما آن را خشک نکنید. سپس به قالب دو قطره روغن اضافه کرده و آن را ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا قالب یخ بزند. در این مرحله باید رنگ قرمز هندوانه را درست کنید. بنابراین ژله ی قرمز را با آب جوش کاملا حل نمایید تا کاملا شفاف شود سپس به آن نصف لیوان آب سرد را اضافه کنید. بعد ژله را ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا حالت نیم بندی بگیرد.
وقتی ژله نیم بند شد (شبیه سفیده تخم مرغ) سپس شکلات چیپسی یا سیاه دانه ها را روی ژله بریزید. دقت کنید که زله کاملا نیم بند شده باشد تا سیاه دانه یا شکلات چیپسی داخل آن معلق بماند و ته نشین نشوند. حالا ژله قرمز را در قالب یخ زده بریزید سپس قالب را در یخچال بگذارید تا ژله ببندد یا به اصطلاح سفت شود. در این مرحله رنگ سفید را آماده می کنیم. به این صورت که ژله ی آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش حل نموده بعد نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن ژله نصف لیوان شیر سرد را روی ژله بریزید. دقت کنید اگر ژله ولرم باشد و شیر را اضافه کنید شیر داخل ژله بریده می شود. در این مرحله درست کردن ژله هندوانه، با قاشق روی لایه اول بسته شده(ژله قرمز)، لایه دوم (ژله سفید) را بریزید. توجه کنید که لایه ها خیلی سفت نشوند و زیاد در یخچال نباشند چون ممکن است لایه ها از هم جدا شوند. سپس قالب را دوباره در یخچال قرار می دهیم. مرحله بعدی تهیه رنگ سبز هندوانه ژله ای است. یک بسته ژله سبز را در یک لیوان آب جوش کاملا حل نموده و بعد از سرد شدن به آن نصف لیوان شیر اضافه کنید و صبر نمایید تا کاملا خنک شود. سپس ژله سبز را روی ژله سفید بریزید. مرحله پایانی. ژله هندوانه ای مخصوص شب یلدا آماده شد.

امیدواریم طریقه درست کردن ژله هندوانه برایتان کاربردی بوده باشد. پیشنهاد می کنیم مطالب ما در زمینه تزیین انار شب یلدا و نیز تزیین هندوانه شب یلدا را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403