کشاورزان آذربایجان‌غربی بیمه محصول‌های کشاورزی را جدی بگیرند


کشاورزان آذربایجان‌غربی بیمه محصول‌های کشاورزی را جدی بگیرند

ارومیه- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از کشاورزان خواست تا در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

غلامعلی مرادی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: با توجه به تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و باغی تا پایان آذرماه از کشاورزان درخواست می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و دامی خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند، توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش ۵۰ درصدی بارندگی‌های پاییزه در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته لازم است همه کشاورزان، باغداران و بهره برداران کشاورزی استان به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی، با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز دهستان جهاد کشاورزی شهرستان محصولات کشاورزی و دامی خود را بیمه کنند.

«مرادی»، با بیان اینکه سال زراعی گذشته ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان زیرپوشش بیمه قرار داشت گفت: ۲۳۵ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در این استان وجود دارد که سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصول تولید و روانه بازار می‌کنند.

حوادث غیرمترقبه در سال زراعی گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استانخسارت وارد کرد.

در سال زراعی گذشته ۴۰ میلیارد ریال حق بیمه از کشاورزان دریافت و ۲۰۶ میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران بخش کشاورزی توسط صندوق بیمه کشاورزی استان پرداخت شد.

آذربایجان‌غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است؛ این استان دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است که سالانه ۶.۲ میلیون تن محصول از آنها برداشت میشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403