برف برخی نقاط کردستان را سفید پوش می‌کند


برف برخی نقاط کردستان را سفید پوش می‌کند

سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به پایش نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود برخی نقاط این استان از امشب تا صبح شنبه شاهد بارش برف باشد.

علی پناهی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به پایین بودن دمای هوا و وجود شرایط برای تغییر نوع بارش‌ها به شکل یزف، پیش بینی می شود در مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی به ویژه جاده‌های مواصلاتی استان بوجود آید.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان در این خصوص اخطاریه صادر کرده است اضافه کرد: این پدیده از شب پنجشنبه شروع و تا صبح روز شنبه در آسمان استان به ویژه نواحی غربی و تا حدودی جنوی از جمله بانه، مریوان، اورامان و سرشیو و تاحدودی کامیاران ادامه دارد.

وی افزود: لغزندگی جاده‌ها، مه آلود شدن هوا و کاهش دید، در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف، اختلال و کندی حرکت در جاده‌ها از جمله مخاطرات پیش بینی شده این پدیده در کردستان است.

پناهی گفت: توصیه می‌شود در این زمان از تردد غیر ضروری در جاده‌های خارج از شهر اجتناب و همراه داشتن تجهیزات زمستانی ضروری است.

وی یادآور شد: همچنین پرهیز از سعود به ارتفاعات، کنترل دما و رطوبت و تهویه گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و انجام سایر اقدامات از دیگر توصیه های هواشناسی در این مدت است.

میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر (شروع سال آبی) تا ۲۰ آبان امسال نسبت به مدت مشابه در سال آبی قبل با ۴۸ درصد کاهش به ۱۰۵ میلی‌متر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !