فاجعه ای که از بیخ گوش استقلال گذشت ؛ ماجرای سقوط به لیگ یک چه بود ؟


فاجعه ای که از بیخ گوش استقلال گذشت ؛ ماجرای سقوط به لیگ یک چه بود ؟

استقلال تهران نزدیک بود عازم لیگ یک شود! این را جواد زرینچه سرپرست مستعفی استقلال هم تأیید کرد. نوشته فاجعه ای که از بیخ گوش استقلال گذشت ؛ ماجرای سقوط به لیگ یک چه بود ؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

فاجعه ای که از بیخ گوش استقلال گذشت ؛ ماجرای سقوط به لیگ یک چه بود ؟

زرینچه : اگر طلب پروپییچ پرداخت نمی‌شد استقلال به لیگ ۲ (همان لیگ یک) سقوط می‌کرد
نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ | ۸:۱۵
فاجعه ای که از بیخ گوش استقلال گذشت ؛ ماجرای سقوط به لیگ یک چه بود ؟

استقلال تهران نزدیک بود عازم لیگ یک شود! این را جواد زرینچه سرپرست مستعفی استقلال هم تأیید کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

جواد زرینچه گفت به خاطر آنکه این باشگاه نتوانسته بود پول پروپییچ را پرداخت کند، علاوه بر حذف آسیا تا مرز سقوط به لیگ دسته اول ایران هم رفت. زرینچه در توضیح ماجرا گفت:

«اگر طلب پروپییچ پرداخت نمی‌شد استقلال به لیگ ۲ (همان لیگ یک) سقوط می‌کرد. خدا پدر و مادر خطیر (معاون سابق باشگاه) را بیامرزد. با کار‌هایی که کرد بدهی از حساب استقلال در فیفا پرداخت شد و از این خطر رها شدیم.»

او همچنین از این گفت که وزارت ورزش هم به شدت پیگیر ماجرا بود ولی اضافه کرد:

«البته حمایت آن‌ها از استقلال کمرنگ است و قوی نیست.»

ماجرا از این قرار است که با پیگیری پروپییچ، مسئولان اعلام می‌کنند استقلال، چون نتوانسته پول را بپردازد، از آسیا حذف است. از سویی طبق قوانین فیفا، چون پول پرداخت نشده، کار به مرحله دوم رسیده و استقلال باید به یک رده پایین‌تر برود. در این بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به فیفا می‌گویند آن‌ها تعهد پرداخت پول را داده بودند، بنابراین توپ در زمین استقلال نیست.

علی خطیر معاون وقت باشگاه هم از طریق کانالی که در فیفا دارد اقدام می‌کند و در نهایت فیفا می‎‌پذیرد پول را از طریقی واریز کند. البته هنوز کسی نمی‌داند چطور؟ چون بانکی که در ابتدا قرار بود واریز را انجام دهد، مخالفت کرده بود.

حالا تصور کنید شکایت‌های برانکو، شفر و البته بازیکنان و مربیان دیگر در فیفا به سرانجام برسد. سال بعد احتمالاً سال عزای فوتبال ایران خواهد بود، چون باید رقم‌هایی به مراتب بالاتر به طلبکاران خارجی پرداخت شود. در این بین وضعیت استقلال و پرسپولیس بحرانی‌تر از بقیه باشگاه‌ها به نظر می‌رسد.

بی‌ش‍ک بهترین راه توافق با طلبکاران و پرداخت سریع پول است، چون اگر رأی به مرحله صدور برسد، در آن صورت زمانی تعیین می‌شود که بی‌شک با توجه به تحریم‌ها امکان انتقال پول نیست.

خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403