وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیت تاریخی امام راحل در خمین دیدن کرد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیت تاریخی امام راحل در خمین دیدن کرد

خمین - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه در دومین روز سفر خود به استان مرکزی از بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین دیدن کرد.

سید عباس صالحی در این بازدید از سوی معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و چند تن از مسوولان استان و شهرستان خمین همراهی می‌شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید با ویژگی‌های تاریخی و معماری این بنا آشنا شد و در جریان برنامه‌های این مکان مهم مذهبی و گردشگری استان مرکزی قرار گرفت.

بیت تاریخی و زادگاه حضرت امام(س) درحاشیه شمالی رودخانه خمین در محله قدیمی سرپل قرار دارد و میراث تاریخی با ارزشی است که مورد بازدید ایرانگردان و جهانگردان زیادی قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیت تاریخی امام راحل در خمین دیدن کرد

این خانه با 150 سال قدمت، از بناهای دوره قاجار است و معماری آن همانند سایر خانه‌های ایران متناسب با اقلیم خمین و استان مرکزی است و مصالح اصلی به کار رفته در آن نیز از خشت، گل و چوب است.

امام خمینی ۲۰ جمادی الثانی ۱۳۲۰ قمری، مطابق با ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی، در شهرستان خمین در این بیت تاریخی در مرکز شهر خمین متولد شد و تا سن ۱۹ سالگی در این مکان زندگی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای یک سفر ۲ روزه به استان مرکزی، با استقبال مسوولان این استان وارد اراک شد.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر و دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته از برنامه های روز نخست سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اراک بود.

بازدید از تالار مرکزی، کتابخانه مرکزی. حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک از جمله برنامه‌های روز دوم سفر سیدعباس صالحی‌در اراک بود.

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا