مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکل صحیح


مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکل صحیح

رنگ زدن پنجره آلومینیومی، با دیگر پنجره‌های فلزی و چوبی کمی تفاوت دارد؛ لازم است ابتدا پنجره را تمیز کرده و با روانکار آن را برای رنگ آمیزی در چند مرحله آماده کنید.

مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکل صحیح

ستاره | سرویس خانه داری - رنگ آمیزی در منزل یکی از کارهای نوسازی خانه و نو کردن وسایل قدیمی به شمار می‌رود که هر چند وقت یک بار به آن نیاز پیدا می‌کنیم. مخصوصا به برخی از وسایل ساختمانی که از فلز ساخته شده‌اند، باید بیشتر رسیدگی کرد تا از فرسودگی آنها جلوگیری شود. البته فقط این نیست، با مرور زمان ظاهر هر وسیله‌ای ممکن است جلوه‌ خود را از دست بدهد که با رنگ آمیزی این مشکل را می‌توان حل کرد. با رنگ زدن پنجره آلومینیومی نیز می‌توان جلوه از دست رفته آن را بازگرداند.

مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی

چگونه قاب‌ های آلومینیومی پنجره را رنگ کنیم؟ در صورتی که تصمیم به رنگ کردن پنجره‌های آلومینیومی خود گرفته‌اید، قبل از شروع به کار، بهتر است چند نکته را به خوبی در نظر داشته باشید، تا بتوانید به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام دهید.

۱. آماده سازی

در مرحله اول و قبل از شروع کار باید یک دستمال تمیز را انتخاب و بعد از آن یه ظرف تهیه کرده و مقداری آب و صابون را در آن مخلوط کنید. در ادامه شما باید پنجره مورد نظر خود را با دستمال به همراه آب و صابون به خوبی تمیز نمایید. خوب دقت داشته باشید که هیچ گونه لک و کثیفی نباید بر روی پنجره باقی بماند، چون ماندن کثیفی، بعد از رنگ زدن پنجره آلومینیومی، موجب تغییر رنگ نهایی خواهد شد.

مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکل صحیح

در ادامه کار، شما باید از یک روانکار برای آماده سازی پنجره برای رنگ کردن، استفاده کنید. بهتر است روانکار را بر روی پنجره اسپری کنید و از یک برس نازک یا مسواک برای پخش کردن روانکار بر روی همه قسمت‌ها استفاده نمایید. پس از تمیز کردن کل سطح بهتر است، دوباره از یک پارچه تمیز برای پاک کردن سطح پنجره استفاده کنید تا لکه‌های احتمالی که در هنگام تمیز کردن پنجره ممکن است بر روی آن باقی‌مانده باشند، به خوبی پاک شوند.

مراحل رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکل صحیح

۲. شروع کار

برای شروع کار از یک لایه بتونه زیر کار بر روی پنجره استفاده کنید. استفاده از یک لایه زیر رنگ، می‌تواند شکاف و یا ناهمواری‌هایی که بر روی پنجره وجود دارد را از بین ببرد.

۳. شروع رنگ آمیزی

با انجام دادن کارهای گفته شده، حال نوبت به شروع رنگ آمیزی پنجره‌ها رسیده و شما می‌توانید کار را شروع کنید.

مرحله اول: درب قوطی رنگی که برای این کار خریداری کرده‌اید را باز کنید و با یک میله مانند پیچ کفگیر یا پیچ گوشتی خوب آن را هم بزنید. در هنگام هم زدن مراقب باشید تا رنگ از قوطی خود بیرون نریزد. مرحله دوم: قبل از شروع کار از یک برس کوچک یا مسواک برای پاک کردن رنگ‌های اضافه‌ای که دور قوطی ریخته شده است استفاده کنید. مرحله سوم: برای شروع رنگ آمیزی یک لایه نازک از رنگ را با استفاده از برس رنگ آمیزی از پایین به بالا بزنید. رنگ آمیزی را به صورت یکنواخت و برس را به آرامی بر روی پنجره بکشید. مرحله چهارم: کار رنگ آمیزی را به طور کامل چند بار انجام دهید تا همه پنجره رنگ شود، به شکلی که هیچ بخشی از پنجره بدون رنگ نماند.

نکته: استفاده از چند لایه نازک برای رنگ زدن پنجره آلومینیومی به مراتب بهتر از استفاده از یک لایه ضخیم است. پس از رنگ آمیزی هر لایه دقت داشته باشید که لایه قبلی خشک شده باشد؛ با این کار کیفیت رنگ آمیزی شما بهتر می‌شود و ظاهر مناسب‌تری هم پیدا می‌کند.

در آخر

برای رنگ زدن پنجره آلومینیومی به شکلی که در بالا توضیح داده شد، عمل کنید. البته خوب دقت داشته باشید که مراحل را به ترتیب انجام داده و پس از هر لایه رنگ آمیزی اجازه خشک شدن به آن بدهید. اگر برای انجام کار لازم است پنجره را از جا در بیاورید، پیش از آن مطلب «طریقه درآوردن پنجره دوجداره و تعویض شیشه» را نیز بخوانید. در صورتی که شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، می‌توانید آن را با ما و سایر کاربران ستاره آن را در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی