محمد خدادی: افزایش ارتباط رسانه ها باعث توسعه بیشتر روابط روسیه و ایران می‌شود


محمد خدادی: افزایش ارتباط رسانه ها باعث توسعه بیشتر روابط روسیه و ایران می‌شود

مسکو – ایرنا - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: گسترش و فعالتر شدن روابط رسانه ای ایران و روسیه و افزایش شناخت ملت های دو طرف، بی شک فرصت‌های بیشتری را برای توسعه روابط همه جانبه ایران و روسیه بوجود می‌آورد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا از مسکو، «محمد خدادی» که در راس هیات بلند پایه رسانه‌ای ایران به روسیه سفر کرده است با بیان این مطلب افزود: همکاری های رسانه ای هر کشوری با کشور دیگر بستر ارایه اطلاعات را فراهم می کند و هر چقدر اطلاعات دقیق‌تر، سریعتر و صحیح تر باشد طبیعتا در زمان کوتاه تری می توان تصمیم گیری کرد و اصولا موفقیت کشورها به این است که چقدر می توانند شناخت خود را از یکدیگر برای سرمایه گذاری، صادرات کالا و استفاده از امکانات و فرصت های اقتصادی مناسب‌تر بوجود آورند.

وی گفت: سفر هیات رسانه ای ایران به روسیه در همین راستا صورت گرفت چرا که هر چقدر رسانه ها بتوانند در سیاست خارجی و مسائل دو جانبه اثرگذارتر باشند، فرصت های بیشتری پیش روی دو کشور قرار خواهد گرفت.

به گفته خدادی، ایران و روسیه دو کشوری هستند که منافع مشترک بسیاری دارند ضمن اینکه در موضوعات امنیتی هم با یکدیگر مشارکت دارند و هم در بحث های اقتصادی به دلیل همسایگی فرصت های بی شماری در برابر دو کشور قرار گرفته است با این وجود به دلیل نبود اطلاعات کافی، امکان انتخاب بجا و به هنگام و استفاده از فرصت های گوناگون سرمایه گذاری آنچنان که باید فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه اعضای هیات رسانه ای ایران در این سفر به تبادل مستقیم اطلاعات با همتایان خود پرداختند، اظهار داشت: مدیران رسانه ای ما با گرایش‌ها، تخصص‌ها و ماموریت‌های مختلف در این سفر با همتایان خود آشنا شدند و مقرر شد تا تقویم کاری برای گسترش روابط تنظیم شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص گردش اطلاعات و مقابله با اخبار جعلی هم گفت وگوهای مفصلی صورت گرفت ضمن اینکه بحثی هم در خصوص آموزش مشترک داشتیم تا بتوانیم مهارت رسانه ای خود را در مدل های مختلف توسعه دهیم و هم افزایی ظرفیت داشته باشیم.

خدادی تبادل اطلاعات در محیط بین المللی و منطقه ای را دیگر محور مذاکرات هیات رسانه ای ایران در دومین نشست کمیته رسانه ای ایران و روسیه عنوان کرد وگفت: ما با روسیه همکاری های گسترده ای در سوریه داریم و می توانیم همکاری های فراوانی را در آسیای میانه و قفقاز و محیط بین المللی که شاید شاخص آن برجام باشد نیز داشته باشیم چرا که همکاری های رسانه ای می تواند تبیین کننده مواضع دو کشور باشد.

گفتنی است، هیاتی از مدیران رسانه‌ای ایران یکشنبه هفته جاری به ریاست «محمد خدادی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه وارد مسکو شد.

در این دور از گفت‌وگوها زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی در حوزه رسانه بین دو کشور در راستای تقویت مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و پیگیری توافقات و تفاهمات اولین دور گفت‌وگوها که سال گذشته در تهران برگزار شد، توسط نمایندگان رسانه‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازدید از مراکز رسانه‌ای و آشنایی با تجربیات روسیه در این زمینه و ‌گفت‌وگو با اندیشمندان و صاحبنظران روسیه و همچنین شرکت در همایش ایران‌شناسان روس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده هیات رسانه‌ای ایران در روسیه بود ضمن اینکه هیات رسانه ای ایران برج رادیو و تلویزیون مسکو، شبکه راشاتودی و شبکه تلویزیونی زویزدا(ستاره سرخ) وابسته به وزارت دفاع روسیه دیدار کرد.

علیرضا شیروی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی معاون خبرگزاری ایرنا و مدیرعامل موسسه مطبوعاتی ایران، پیمان جبلی معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما، مجید قلی‌زاده مدیرمسئول خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نادعلی زاده مدیرمسئول پایگاه خبری جماران، مهران کرمی مدیرمسئول روزنامه همشهری، فرشاد مهدی پور صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه صبح نو، مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه‌ شرق، علیرضا بختیاری مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد و مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا در این سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز