سامانه تدارکات الکترونیکی دولت معاملات دستگاه‌های دولتی را شفاف می‌کند


 سامانه تدارکات الکترونیکی دولت  معاملات دستگاه‌های دولتی را شفاف می‌کند

مدیر دفاتر خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استان‌ها گفت: دستگاه‌های دولتی موظفند تمامی معاملات خود از جمله خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده را در یک بستر الکترونیکی به نام سامانه ستاد شفاف سازی کنند.

سید شروین حوائجی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت از سال ۹۰ با تصمیم هیئت دولت اجرایی شده است، اظهار کرد: دولت می‌تواند با این سامانه برنامه‌ریزی بهتری برای بودجه کشور انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در همه استان‌های کشور اجرایی شده است، تصریح کرد: در مازندران بیش از ۲۴۰ دستگاه اجرایی و بیش از ۳ هزار تامین کننده بخش خصوصی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیر دفاتر خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استان‌ها با بیان اینکه ثبت‌نام این سامانه برای همه دستگاه‌های اجرایی الزام قانونی دارد، گفت: طبق قانون اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ مجلس، ماده ۹ برنامه ۵ ساله ششم توسعه، ماده ۵۰ احکام برنامه‌های دائمی توسعه‌ای کشور همه دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا تمام معاملات خود را در بستر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام دهند.

حوائجی در مورد تمایل نداشتن ثبت‌نام بخش‌های خصوصی در این سامانه افزود: متاسفانه آشنایی کامل با بستر الکترونیکی برای بخش‌های خصوصی فراهم نشده و اطلاع‌رسانی و آگاهی در این بخش‌ها باید صورت گیرد چراکه با درک کردن این سامانه تامین کننده بخش خصوصی می‌تواند از این شرایط سود کافی ببرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه برای بخش خصوصی افزایش درآمد تامین کننده، کسب و کار مدرن، امنیت کسب و کار و فروش کالا بدون واسطه بوده و هدف از راه‌اندازی این سامانه در بخش دولتی شفافیت سازی و یکپارچه سازی معاملات است.

مدیر دفاتر خدمات سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در استان‌ها بیان کرد: این سامانه دولتی با کمک پیمانکار بخش خصوصی برای بیش از ۲۰۰ نفر در کشور به طور مستقیم ایجاد اشتغال کند.

حوائجی ادامه داد: اشتغال غیر مستقیم به واسطه خود سامانه خواهد بود به عنوان مثال اگر یک کسب و کار بومی و محلی بخواهد محصولات خود را به دستگاه‌های دولتی بفروشد، می‌تواند از طریق این سامانه از بازارهای فروش محصولات خود اطلاع پیدا کند.

وی یادآور شد: حضور در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها سطح استان از عوامل موثر اطلاع‌رسانی این سامانه بوده بنابراین ثبت‌نام این سامانه تا پایان برقراری یازدهمین نمایشگاه الکامپ مازندران برای تمام تامین کنندگان کالا و خدمات بخش خصوصی رایگان است.

"سامانه تدارکات الکترونیکی دولت" معاملات دستگاه‌های دولتی را شفاف می‌کند

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس